نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از پخش نامه‌ای علیه حسن روحانی در جلسه علنی (یکشنبه) مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، کمال‌الدین پیرموذن در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کمال تأسف امروز شاهد بودیم که در روز روشن علیه رئیس جمهور نامه تخریبی منتشر شده که تاریخ مجلس چنین چیزی را به خود ندیده است.

وی افزود: در این نامه آمده که مدرک دکترای رئیس جمهور در زمان نمایندگی وی جعلی بوده و روحانی در زمان نمایندگی مدرک دکترا نداشته است.

این نماینده مجلس بر لزوم پاسخ‌گویی هیأت رئیسه در برابر پخش این نامه‌ها تأکید کرد.

پیر موذن با بیان اینکه مهدی کوچک زاده مسئولیت نگارش این نامه را بر عهده گرفته تصریح کرد: انتشار این نامه برای جوسازی، تخریب و تندروی پیش از طرح استیضاح وزیر علوم است تا رئیس جمهور با شجاعت و صراحت واقعیت‌های پشت پرده استیضاح را مطرح نکند.

پیرموذن در پایان گفت: من امیدوارم حتما استیضاح وزیر علوم انجام شود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.

 متن این نامه به شرح زیر است:

«بسم‌الله ‌الرحم‌الرحیم

حسب مندرجات اسناد مجلس شورای اسلامی، آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور از دوره اول مجلس شورای اسلامی با عنوان «دکتر» عهده‌دار سمت نمایندگی بوده‌اند در حالی که مطابق مندرجات سایت مرکز تحقیقات استراتژیک (تحت مدیریت خود ایشان) ایشان طی سال‌های منتهی به ۷۴ برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از دانشگاه‌های انگلستان ثبت نام نموده‌اند و اکنون نیز حسب اظهارات معاون خود آقای نوبخت استاد تمام دانشگاه بوده و از آن محل حقوق دریافت می‌دارند! در این رابطه سؤالاتی به شرح زیر مطرح است که لازم است مراجع ذیربط برای روشن شدن اذهان و افکار عمومی بدان پاسخ دهند.

۱- در فاصله سال‌های مجلس اول تا سال ۷۴ که ایشان مدرک دکترا گرفته‌اند از حقوق و امتیازات عنوان «دکتر» استفاده نموده‌اند؟ اگر بلی با چه مجوز قانونی و شرعی؟

۲- چگونه همزمان با تحصیل در انگلستان در پست‌های خطیری مثل نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و … انجام وظیفه شده است.

۳- ایشان در هیئت ممیزه کدام دانشگاه و با کدام سوابق پژوهشی موفق به کسب عنوان «استاد تمام» شده‌اند؟

۴- در دوران تحصیل از بورس استفاده کرده‌اند یا با هزینه شخصی در انگلستان درس خوانده‌اند؟ اگر بورسیه بوده‌اند با شرکت در کدام آزمون و یا با کدام مجوز قانونی از بورسیه استفاده نموده‌اند؟»

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image