به گزارش سارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا نجفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تجهیز و نوسازی دستگاه زباله‌سوز بیمارستان امام خمینی ساری خبر داد و گفت: این دستگاه از خرداد سال گذشته دچار مشکل شده بود که با پیگیری‌های انجام شده عملیات ساخت و بهسازی این دستگاه در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون در حال فعالیت است.

وی هزینه بازسازی و خرید این دستگاه را بیش از ۲۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: حدود ۴۰ میلیون تومان نیز برای احداث محل نصب دستگاه زباله‌سوز هزینه شد.

قائم مقام رئیس بیمارستان امام خمینی ساری در ادامه ظرفیت اسمی معدوم‌سازی زباله‌های عفونی بیمارستانی را یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در هر سیکل کار عنوان کرد و افزود: هر سیکل کاری این دستگاه حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت است.

وی میزان تولید زباله بیمارستانی این مرکز را حدود ۴۵۰ کیلو در روز برشمرد و اظهار داشت: این دستگاه زباله‌سوز فاقد دود و بو است و همه استاندارهای مورد نیاز را دارد.

نجفی با اعلام اینکه ظرفیت اسمی معدوم‌سازی این دستگاه نسبت به زباله‌های موجود در بیمارستان بالا است،گفت: دستگاه زباله‌سوز قبلی این بیمارستان کارآیی لازم را نداشت که برای بی‌خطر کردن زباله‌های بیمارستانی این مرکز از دستگاه موجود در بیمارستان زارع ساری به کارگیری می‎شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image