• صفحه خانگی
  • <
  • سیاسی
  • <
  • بازخوانی فرمایش امام راحل:اگر امر دایر بشود بین اینکه آبروی ما حفظ بشود یا شکم ما سیر بشود، ما ترجیح می دهیم که آبرویمان حفظ بشود

امام خمینی (رحمه الله) در دیدار با نماینده پاپ پل ششم – رهبر مسیحیان کاتولیک جهان – در مورخ  ۵۸/۰۸/۱۹ سخنان مهم و در خور تامّلی را ایراد فرمودند که مطالعه آن برای دولتمردان جمهوری اسلامی و نیز مردم کشورمان قطعاً راهگشا بوده و بار دیگر مبانی اسلامی از یاد رفته را به ما گوشزد می نماید.

در فرازی از سخنان ایشان آمده :

من باید بگویم ما نه از اقدام نظامی می ترسیم و نه از محاصره اقتصادی. اما از او نمی ترسیم برای اینکه ما شیعه یک ائمه ای هستیم که آنها شهادت را استقبال می کردند، ملت ما هم امروز شهادت را استقبال می کند. فرضاً که آقای کارتر بتواند نظامی بیاورد اینجا، با اینکه نمی تواندemem khomeini امام خمینی : ما ترجیح می دهیم که آبرویمان حفظ بشود ، اما شکممان گرسنه باشد/سخنان مهم امام خمینی در خصوص محاصره اقتصادی و نظامی + دانلود همچو کاری بکند، دخالت نظامی بکند، نمی تواند بکند، فرض می کنیم که خیر، تفاهم کنند این ابرقدرت ها که به ایران نظامی بفرستند، ما ۳۵ میلیون جمعیت داریم که اینها بسیاریشان، بسیار زیادشان، آرزوی شهادت می کنند، ما با این ۳۵ میلیون به میدان می رویم بعد که ما همه شهید شدیم خودتان با ایران هر کاری می خواهید بکنید. از این ما نمی ترسیم، ما مرد جنگیم، ما مرد مبارزه هستیم، ما جوان هایمان با مشت مبارزه کردند با تانک ها و توپ ها و مسلسل ها. ما را آقای کارتر از مبارزه نترساند. ما اهل مبارزه هستیم ولو نداشته باشیم ابزار مبارزه، لکن بدن داریم در مقابل اینکه ما را بزنند و این را عمل خواهیم کرد. و اما قضیه اقتصاد، ما یک ملتی هستیم که به این گرسنگی خوردن ها عادت کرده ایم، ما ۳۵ سال یا ۵۰ سال می گوئید ما در این گرفتاری ها بودیم و عادت داریم به این گرسنگی خوردن ها، ما روزه می گیریم، ما یک وقت غذا می خوریم. اگر بنا باشد که آنها محاصره اقتصادی بکنند، فرضاً که بتوانند و همه ملت ها تبع ایشان بشوند و حال آنکه این خیالی است خام و همچو چیزی تحقق پیدا نمی کند، فرضاً که تحقق پیدا بکند، ما همان جو و گندمی که خودمان در مملکت خودمان کشت می کنیم، اقتصاد می کنیم و برای خودمان همان مقدار کافی است. ما در هر هفته یک روز گوشت می خوریم، گوشت خوردن خیلی چیز خوبی هم نیست و یک وعده هم ممکن است غذا بخوریم. ما را از این چیزها اینها نترسانند. اگر امر دایر بشود بین اینکه آبروی ما حفظ بشود یا شکم ما سیر بشود، ما ترجیح می دهیم که آبرویمان حفظ بشود، شکممان گرسنه باشد.

 صحیفه نور جلد ۱۰ صفحه ۱۸۴ و

دریافت فایل صوتی     ۳  مگابایت

دریافت فایل تصویری  ۸  مگابایت

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image