واکنش نماینده تهران به جوابیه مرتضوی

  • توسط سرویس خبر
  • آذر ۱۷, ۱۳۹۲
  • ۰

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو تیم تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه با اشاره به جوابیه سعید مرتضوی مدیرعامل سابق این سازمان در خصوص گزارش تحقیق و تفحص گفت: آقای مرتضوی مصاحبه‌ای فرمودند و ادعا کردند که موضوع تفاهم‌نامه با بابک زنجانی و پرداخت وجه به ایشان کذب محض است. اسناد این تفاهم نامه که عبارت است از چک‌هایی که به امضا و مهر ایشان ممهور است موجود و چک‌های صادره که توسط فروشنده به خریدار که متعارف هیچ معامله‌ای نیست نزد شرکت نیکو و یک فقره نزد خود آقای زنجانی موجود است. بنابراین ما نمی‌دانیم که چه چیزی کذب است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع دیگر مطالبی که گفتم همه مطالب با تأییدیه امور مالی در گزارش منعکس شده است.

محجوب گفت:‌ درباره اینکه گفته شده ۶ میلیارد تومان پاداش از سوی هیئت امناء کذب محض است من خودم آنجا نشسته بودم و در حضور من مدیرعامل سازمان با توصیه من دستور عدم پرداخت آن را صادر کرده است.

وی افزود: اسامی و لیست موجود است و درخواست مصوبه نیز موجود است. اینکه گفتند دلیل چنین پرداخت هایی مزایای انگیزشی بوده است باید مردم قضاوت کنند که اینطور پرداخت‌ها در این اندازه و سطح تا چه میزان می‌تواند چنین اثری داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غرض از تحقیق و تفحص روشن کردن همین مسئله است. درخواست تحقیق‌کنندگان روشن است و ما طبق درخواست آنها مکلف بودیم پاداش‌ها و پرداخت‌های مدیران را اعلام کنیم و دقیقاً این کار را انجام داده‌ایم.

محجوب گفت: آقای مرتضوی درباره آزمون استخدامی و در رابطه با آن ۵۰۰ نفر آن را مصوبه دانستند بله اما از این مصوبه چگونه استفاده شده آن مهم است.

وی افزود: درباره دیگر مسائل که گفته‌ام پرداختی در خصوص برنامه‌سازی صورت گرفته اینها اسنادش موجود است و پیوست گزارش شده است. ایشان هم این اسناد را می‌تواند آن را دریافت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره نسبتی که به من در پاسخ ایشان داده شده است و اینکه گفتم من دریافتی از سازمان داشتم خلاف محض و کذب است.اینکه سعی کردم مبالغی که نمایندگان به عنوان پرداخت‌های قانونی به عنوان مصوبه هیئت امنا برای کمک به حوزه های انتخابیه دریافت کرده اند به ۳۷ کدی که ۱۳۶ میلیون تومان به آنها پرداخت شده، منتسب کنم، کذب محض است.

وی افزود: ایشان شخصاً متعهد این مبلغ است و این فرافکنی است و چنین اتهاماتی ارتباط دادن نامربوط مطالب به یکدیگر است.

محجوب افزود: اینکه هیئت تحقیق و تفحص اسامی نمایندگان را منتشر نکرده است کذبش از اینجا معلوم است که برخی از خبرگزاری‌‌ها سی‌دی اسناد ما را در اختیار دارند. نگاه کنند و بگویند در همه دوره‌های قبل اسامی تمام نمایندگان را درج کردیم یا نه.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان قبل از اینکه این گزارش منتشر شود آن را دیده‌اند و اگر جوابی داشتند می‌توانستند ارائه دهند. قسمت‌هایی که مربوط به ایشان بوده عیناً برای ایشان ارسال شده و جواب مرتضوی در سی‌دی موجود است.

وی گفت: این غوغاسالاری پس از انتشار گزارش نمی‌تواند کار مجلس و هیئت تحقیق و تفحص را کُند، کند. ان‌شاءالله تمام اسناد همانگونه که در انتهای گزارش ذکر شده به محکمه ارسال و محاکم طبق وظیفه خود به آن رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: برطبق مسئولیت خود انتشار مطالبی که درخواست‌کنندگان دارم ایشان خوب بود به درخواست تحقیق و تفحص می‌کردند ما آنچه را درخواست‌کنندگان داشتند عیناً گزارش کردیم مطالب بسیار زیاد دیگری بوده که منتشر کنیم اما آنچه منتشر شده براساس تحقیق و تفحص است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image