یک سایت نزدیک به هاشمی رفسنجانی که توسط یکی از متهمان امنیتی اداره می شود، نسبت به گرفتاری اعضای هیات تحقیق و تفحص در دام سعید مرتضوی هشدار داد.

آینده به نقل از یک منبع آگاه با کم ارزش توصیف کردن اطلاعات موجود در گزارش تحقیق و تفحص نوشت:« ارائه ناقص اطلاعات و در برخی موارد ارائه اطلاعات غلط، با هدف به بیراهه کشاندن و یا لوث کردن گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس انجام شده است. برجسته کردن موضوع پرداخت کارت هدیه به نمایندگان مجلس و سپس اعلام نام ۱۵۰ نماینده از سوی مرتضوی برای به جان هم انداختن نمایندگان صورت گرفته و در اقدامی دیگر، طرح پرداخت پول به برخی روزنامه ها که بعضا هم اصلاح طلب می باشند، برای تخریب رسانه ها صورت گرفته است.  این منبع مطلع به انتشار برخی اطلاعات نسبتا کم ارزش در گزارش تحقیق و تفحص اشاره کرد که بعضا یا نادرست بوده و یا از دقت کم برخوردار بوده است. گمان می رود مدیریت سابق تامین اجتماعی با ارائه برخی اطلاعات بی ارزش و یا اشتباه، سعی کرده تا گزارش هیات تحقیق و تفحص دارای اشتباه شود تا پس از آن مرتضوی مستمسکی برای نقد و تخطئه کل گزارش پیدا کند».

این سایت نزدیک به مهدی هاشمی در ادامه برخی از ناشی گری های هیات تحقیق و تفحص اشاره می کند و می افزاید: «به نظر می رسد اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس نیز در بعضی موارد شتابزده عمل کرده و فضا را برای پاسخ مرتضوی آماده کرده اند. به عنوان نمونه در این گزارش از پرداخت وجه به برخی افراد سخن گفته شده که اگرچه مدیرعامل وقت تامین اجتماعی مجوز پرداخت آن را صادر کرده بوده، اما هنوز وجهی به این افراد پرداخت نشده است. با این حال در این گزارش از آنها نام برده شده است.

در بند ۳۵ صفحه ۱۲ نمایندگان عضو هیأت تحقیق و تفحص اعلام نموده اند که مبلغ ۹۶ میلیون تومان به آقای علی اکبر خباز ها بابت مساعدت به کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است و این هیأت از خزانه دار کانون مذکور استعلام نموده و آن ها گفته اند مبلغ یاد شده تحویل کانون نگردیده است و بدین نحو اتهام سوءاستفاده مالی و خیانت در امانت به ایشان وارد شده است.

مرتضوی در پاسخی که به گزارش هیات تحقیق و تفحص داده، همین نوع موارد را مستمسکی برای زیر سوال بردن کل گزارش هیات تحقیق قرار داده و گفته است: اینجانب با آقای خباز ها تماس گرفتم و در این رابطه سوال کردم. به موجب اسناد ارائه شده در پی تقاضای اولیه کانون فوق، دستور مساعدت صادر شده، ولیکن از سوی امور مالی سازمان تأمین اجتماعی هیچ گونه وجهی در این رابطه پرداخت نشده و اساساً ادعای مذکور کذب و عاری از حقیقت است. هیأت تحقیق و تفحص مجلس محترم به جای استعلام از امور مالی کانون مذکور می بایست ابتدا از امور مالی تأمین اجتماعی استعلام می کرد که آیا چنین وجهی از حساب سازمان پرداخت شده است یا خیر؟»

آینده در پایان به علیرضا محجوب توصیه کرده است که مراقب ترفند های سعید مرتضوی باشد و در دام او نیفتد.

گفتنی است دکتر سعید مرتضوی روز گذشته در گفت و گو با دولت بهار ضمن استقبال از برگزاری دادگاه علنی، تاکید کرد که دادگاه را به صحنه رسوایی عقبه تحقیق و تفحص تبدیل خواهد کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image