به گزارش سارنیوز به نقل از مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، خدمات فرهنگی این کانون در مدارس آموزش و پرورش استان گسترش خواهد یافت
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیزاده گرجی در جلسه ی کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی این کانون با مدیر گروه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان این مطلب افزود: تربیت نقطه ی مشترک کانون و آموزش و پرورش است ، چرا که کلیه ی خدمات کانون در راستای توسعه ی تربیت کودکان ونوجوانان است وآموزش و پرورش نیز در این راستا حرکت می نماید.
وی با تقدیر از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، معاونین و سایرمسوولان این دستگاه در تعامل و همراهی با اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، بر توسعه ی طرح کانون و مدرسه به عنوان پیوند دهنده ی این دو دستگاه آموزشی و فرهنگی تاکید کرد.
گرجی اظهار داشت: تقویت نگاه مدیران مدارس به تعامل با کانون و حضور فعال مربیان کانون در مدارس می تواند در رشد و شکوفایی درسی و فرهنگی کودکان ونوجوانان بسیار موثر عمل نماید.
این مسوول با تاکید بر شناسایی روش ها و راه های گسترش همکاری دوسویه ، خواستار اقدام کارشناسی همکاران خود در این خصوص شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، برگزاری نشست مشترک مسوولان مراکز فرهنگی و هنری با مدیران مدارس را اولین گام و فرصت در این راستا دانست و خواستار پیگیری این طرح از سوی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری کانون شد.
عزیززاده گرجی، از فرایند های تشویقی در خصوص اجرای موثر این طرح در کانون و مدرسه سخن گفت و تصریح کرد: از مراکز موفق و برتر در اجرای این طرح تقدیر خواهد شد و همچنین با هماهنگی با آموزش و پرورش طرح تقدیر از مدارس برتر نیز در دستور کار و پیگیری قرار خواهد گرفت.
در ادامه ی این نشست، مدیر گروه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، نیز با استقبال ازاین طرح ، همکاری کانون و مدرسه را به عنوان فرایند موثر در رشد و شکوفایی فکری و تحصیلی دانش آموزان یاد کرد.
معصومه عبادتی فر، فقدان آگاهی مدیران مدارس از خدمات و ظرفیت های کانون پرورش فکری را حلقه ی مفقوده در این طرح عنوان کرد و بر آشنا سازی مدیران مدارس هم از سوی کانون و هم آموزش و پرورش تاکید کرد.
این مسوول با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده در تحقق این طرح افزود: حضور مربیان و کارشناسان کانون در مدارس و تشریح فعالیت ها و خدمات کانون به مدرسه می تواند به توفیق این برنامه منتهی شود.
وی با بیان اینکه مطالعه مفید، محور رشد و توسعه فکری و فرهنگی دانش آموزان کودک ونوجوان است، از کمبود کتاب های آموزشی متناسب با گروه سنی کودک ونوجوان در مدارس خبر داد و خواستار همکاری هر چه بیشتر کانون در تقویت کتابخانه های مدارس شد.
گفتنی است: در این جلسه با بحث و تبادل نظر کارشناسان، شیوه همکاری های مشترک در اجرای طرح کانون و مدرسه بازشناسی شد و مقرر گشت تا با زمینه ی تعامل هر چه بیشتر در توفیق این طرح، جلسات بعدی نیز صورت پذیرد.