به گزارش سار نیوز به نقل ازروابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،  در این مراسم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری، نماینده اداره کل بهزیستی استان و سایر مسوولان استانی و شهری برگزار شد،  مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با تبریک این هفته و گرامیداشت هفته ی بسیج، به نقش مطالعه به عنوان یکی از رویکرد های مهم در دین مبین اسلام اشاره نمود.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه در توسعه و رشد فکری و فرهنگی انسان ها و جوامع، از کتاب آسمانی قرآن به عنوان مهمترین کتاب هدایتگر بشری یاد کرد.

عزیززاده گرجی نقش مسوولان فرهنگی را در بستر سازی و توسعه ی فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار حایز اهمیت دانست و بر دقت نظر و برنامه سازی در خصوص ترویج و گسترش این فرهنگ تاکید کرد.

این مسوول فرهنگی از جایگاه خانواده به عنوان مهم ترین رویکرد در امر نهادینه سازی فرهنگ مطالعه سخن گفت و تصریح کرد: خانواده موثر ترین جایگاه را برای سمت و سو دهی کودک ونوجوان به امر مطالعه ایفا می نماید که در این خصوص می بایست با آموزش های همه جانبه به خانواده ها  به رشد کیفی و کمی در جهت توفیق فرهنگ مطالعه دست یابیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اظهار اینکه این کانون در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دستاورد های خوبی را داشته است گفت: در همین خصوص به عنوان یکی از۵ استان  موفق در عرصه ی توسعه ی کتابخوانی  کشور شناخته شدیم.

 گفتنی است : طی این مراسم، از اعضای برتر کتابخوان استان، مربیان برتر در طرح توسعه ی کتابخوانی استان، مربیان ارایه دهنده ی طرح های کتابخوانی، مرکز برتر  در حوزه ی کتابخوانی برتر و همچنین مرکز برتر در طرح پالایش کتاب تقدیر بعمل آمد.

بر این اساس در بخش، اعضای کتابخوان برتر استان، سجاد خواجوی از مرکز فرهنگی و هنری گلوگاه، سیده زهرا هاشمی از مرکز سیمرغ، امیرحسین ابراهیمی از مرکز کتالم ، محراب قدمی از مرکز سیمرغ، زهرا محمدی از مرکز بهشهر و مبینا اسماعیلی از کتابخانه پستی استان به عنوان  برترین ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش مربیان برگزیده در طرح توسعه کتابخوانی نیز، ایمانه رجبی از مرکز فرهنگی و هنری گلوگاه و مقداد آبرنج از مرکز دلگشا جزو تقدیر شدگان بودند.

قابل ذکر است: در بخش مرکز برگزیده در طرح توسعه کتابخوانی نیز مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری سیمرغ نیز شایسته تقدیر شد.

بخش دیگری که در این مراسم مورد تقدیر واقع شد اختصاص به طرح های برتر استان داشت که در این خصوص، تابان  فرزانه پور از مرکز فرهنگی و هنری تنکابن، فاطمه احسانی از مرکز شماره ۳ ساری و محمود رحمانی از مرکز سیمرغ مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است:  مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری دلگشا  نیز به عنوان مرکز برگزیده در طرح پالایش کتاب  شناخته شد و نیز در بخش وبلاگ کتابخوانی از فاطمه نعمتی از مرکز رامسر  به عنوان مسئول وبلاگ کتابخوانی استان و رقیه رضایی از مرکز نشتارود به جهت انعکاس فعال طرح های برتر کتابخوانی در وبلاگ کتابخوانی استان تقدیر بعمل آمد.

شایان ذکر است بخش دیگر تقدیر شدگان این مراسم به ۲  برگزیده گزارمان نویسی در سطح کشور اختصاص داشت که در این خصوص از ام لیلا رضایی مرکز جویبار و نرگس سیدی از مرکز تنکابن به عنوان برگزیده گزارمان نویسی در سطح کشور در سالهای ۸۹ و ۹۰ با اهدا لوح تقدیر و جوایز تقدیر شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image