آجدانی
هراز نیوز : لطف الله آجدانی را بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی کشور بیش و پیش از آن که وی را به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران بشناسند،او را به عنوان یک نویسنده و روزنامه نگار ملی وبه ویژه با مناظره های تلویزیونی متعدد و مهم اش با جمعی از شخصیتهای برجسته سیاسی و فرهنگی کشور می شناسند. آجدانی به صراحت لهجه شهرت دارد. او که برگزیده معلم نمونه کشور، برگزیده نویسنده کتاب سال ، برگزیده بهترین نویسنده جشنواره بین المللی مطبوعات ،برگزیده مفاخر علمی و فرهنگی مازندران ،برگزیده معلم نمونه بسیجی مازندران ونیزسابقه ایثارگری با بیش از ۲۳ ماه حضور بسیجی در سالهای دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد، از مدافعان سرسخت آیت الله هاشمی ، حجت الاسلام سید محمد خاتمی ،رییس جمهور دکتر حسن روحانی و دکتر ربیع فلاح اولین استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران است.
این روزها برخی هجمه ها و انتقادات از سوی برخی از رسانه ها در مازندران  علیه  استاندار مازندران و مشاور فرهنگی و رسانه ای او صورت گرفته است ، که برای تنویر افکار عمومی و صحت وسقم این شنیده ها ، گفت و گویی اختصاصی را با جناب آقای لطف الله آجدانی انجام داده ایم. آن چه را که می خوانید حاصل این گفت و گو است.
هراز نیوز :از منظر جناح بندی های سیاسی ، شما خود را ازکدام جناح میدانید؟ 
آجدانی: من یک محقق و فعال سیاسی و فرهنگی هستم که هیچ گاه وابستگی تشکیلاتی به هیچ یک از احزاب و تشکل های سیاسی موسوم به اصولگرایان و اصلاح طلبان نداشته ام.هر دو جریان سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی را واجد دستاوردها و ناکامی ها و نقاط مثبت و منفی می دانم. البته فارغ از وابستگی های تشکیلاتی به گونه ای  می اندیشم که در حوزه اندیشگی دارای تفکر اصلاحی هستم. و در همان حال بر جریان های سیاسی اصلاح طلب برخی انتقادهایی را وارد می دانم . همان گونه که انتقاداتی را بر جریان های اصولگرا نیز وارد می دانم.من معیار رفتارهای سیاسی خود را نه ازوابستگی های حزبی  که بر اساس تشخیص خود از انطباق تفکر و رفتارهای سیاسی با دو اصل حفظ مصالح نظام و منافع ملی و درچارچوب قانون اساسی و ارزش های اسلامی و ملی اخذ می کنم. افراطی گری سیاسی خواه از نوع راست و خواه از نوع چپ آن را آفتی برای مصالح نظام و منافع ملی می دانم.به اعتبار مواضع فکری و آثار قلمی منتشر شده خود، از سالها پیش از استقرار دولت تدبیر و امید ، مدافع و مروج گفتمان اعتدال بوه و هستم.
هراز نیوز :همواره عده ای از اهالی رسانه ها و سیاست ، و به ویژه در این روزها که مسوولیت مشاور فرهنگی و سیاسی استاندار مازندران را برعهده داشته و براساس شنیده های ما از گزینه های اصلی و جدی نشستن بر مسند مدیریت چند اداره کل با موضوع فرهنگی  هستید،ازشما به عنوان یک فرد سکولار، غربگرا،و غیر ارزشی یاد کرده اند.مایلیم دیدگاه صریح تان  را در باره اصول و مبانی ارزشی نظام جمهوری اسلامی تشریح کنید.
آجدانی: همه آثار منتشر شده من در رسانه های کشور شهادت می دهند که من معتقد به بازشناسی نقادانه از سنت و تجدد و دین و دموکراسی و صیانت از ارزشهای اسلامی و ملی و تعامل سازنده میان ایران اسلامی با جنبه های مثبت  سایر فرهنگ ها و تمدن ها هستم. غربزدگی و تسلیم در برابر غرب را به همان اندازه محکوم می دانم که ستیز مطلق و نسنجیده با غرب را. غرب و پدیده های غربی را باید نقد کرد و از نقاط منفی آن اجتناب و نقاط مثبت آن را متناسب با ضرورت ها و نیازهای جامعه ی ایران اسلامی بومی سازی کرد. نظام جمهوری اسلامی ایران برآیند انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) واسلامیت و جمهوریت دو رکن رکین آن است که باید از هر دو رکن آن صیانت کرد.افراطی گری و تحجر فکری و انحصارطلبی های سیاسی از جمله ی مهم ترین آفات نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی است.حفظ مصالح نظام ، حفظ منافع ملی ، صیانت از قانون اساسی ،اعتلای ارزشهای دینی و ملی ،پیروی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری ،همگامی با دولت تدبیر و امید ،دفاع از آزادی ها و امنیت سیاسی – اجتماعی و فرهنگی در چارچوب قانون و حقوق قانونی و مدنی شهروندان ، مردم سالاری دینی ، ضرورت اصلاحات در حوزه های مختلف حکومت و جامعه ،اجتناب از افراطی گری و تحجر فکری وتاکید بر عقلانیت و اعتدال، از جمله اصول و آرمان های اعتقادی من است.
هراز نیوز:در حالی که منتقدان دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران ، وی را فردی ضعیف تلقی و معرفی می کنند ، شما همچنان و تمام قد از استاندار دفاع می کنید . در حالی که منتقدان استاندار ، برخی از انتصاب های مدیریتی وی و نیز دوری ایشان از رسانه ها را مورد حمله قرار داده واو را دارای رویکرد ضد ساروی معرفی کنند. مایلیم بدانیم ارزیابی شما از دیدگاه ها و عملکرد استاندار مازندران  و دلایل دفاع شما از ربیع فلاح چیست ؟
آجدانی :نه تنها من ، بلکه استاندار مازندران نیز از مدافعان نقد هستیم. اما نقد سالم و کارآمد از اصول و مولفه ها و الزاماتی برخوردار است. غالب منتقدان استاندار نقد را با نفی و تخریب اشتباه گرفته اند. نباید بدون آگاهی دقیق در باره اشخاص و عملکردها قضاوت شتابزده کرد. در نقد نباید پای عداوت و غرض و مرض به میان آید. استاندار مازندران دارای نگاه بسیار مثبت به جایگاه و نقش رسانه ها است و پیگیری حقوق و مطالبات آنان برای استاندار بسیار اهمیت دارد. در همین راستا و با تلاش من در جایگاه مشاور رسانه ای و مدیر کل توانمند روابط عمومی استانداری مازندران به زودی برنامه های رسانه ای استاندار تدوین و اجرایی خواهد شد. وانگهی استاندار در این ایام برآن بودند تا زمانی اولین مصاحبه مطبوعاتی و رسانه ای خود را انجام دهند که فراتر از حرف و وعده ، دستاوردهایی برای ارایه داده باشد. به زودی اصحاب رسانه و افکار عمومی و مردم مازندران ازاقدامات ارزنده استاندار برای بهبود روند توسعه و پیشرفت استاندار که مهم ترین دغدغه استاندار است مطلع خواهند شد. کند بودن انتصابات ،دلایل منطقی خاص خود را دارد و دلایل اثباتی درست بودن انتصابات با توجه به پاره ای موانع و محدودیت های موجود و پیش رو نیزدر اولین مصاحبه مطبوعاتی استاندار و به زودی تشریح خواهد شد. دفاع من ازآقای ربیع فلاح دفاع از یک شخص نیست. دفاع از یک تفکر و رفتار کارآمد، سازنده و پیش برنده در راه توسعه همه جانبه ، فراگیر وپایدار مازندران است . مازندران و مازندرانی ها باید به خود ببالند که سکانداری استان را مردی مردمی ، متواضع ، با اخلاق، نجیب و شرافتمند، پر تلاش و خستگی ناپذیر، متخصص ، مشورت پذیر ، اعتدال گرا، معتقد به قانون مداری و شایسته سالاری و دارای تفکر و برنامه های توسعه محور، برعهده گرفته است. از نقدهای شیطنت آمیز وشتابزده و با غرض و مرض باید پرهیز کرد. برای نقد سالم و سازنده استاندار و همکارانش که اتفاقا از نقد سالم استقبال می کنند نیاز به زمان است. این نوید را می دهم که به زودی و  در روندی رو به فزاینده  مردم مازندران خبرهای خوشی از دستاوردهای استاندار مازندران را نه فقط خواهند شنید که تجلی آن را در تغییرات مطلوب و رو به جلو در حوزه های مختلف اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی خواهند دید.
هراز نیوز : از وقتی که به ما داده اید سپاسگزاریم 
آجدانی : من هم تشکر می کنم
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image