مادری کردن بجای همسری کردن!

  • توسط سرویس خبر
  • آذر ۱۹, ۱۳۹۲
  • ۰

همه شوهر را فردی بدطینت و بدجنس می‌دانند که هیچ چیز از قدرشناسی و عشق یاد نگرفته‌ است، اما مسئله‌ای که این وسط فراموش می‌شود این است که آن شوهر از زندگی کردن با زنی که همچون مادرش است خسته شده و می‌خواهد با زنی باشد که همسر و معشوقش باشد و نیازهای عاطفی آن حوزه را برطرف کند. اگر شما هم جزو همین دسته از زنان مهربان هستید بهتر است تا دیر نشده به فکر چاره باشید. به خاطر داشته باشید کنار گذاشتن این عادت‌ها چندان هم ساده نیست، اما چنانچه موفق شوید این عادت‌ها را کنار بگذارید، احساس زنانگی بیشتری خواهید کرد و همسرتان نیز به نوعی احساس مردانگی بیشتری خواهد کرد.

با این رفتارها شوهرتان را از دست می‌دهید

۱٫ انجام کارهای شخصی‌ او و بیش از حد مراقب او بودن: مثل جمع کردن لباس‌های چرک همسرتان، مرتب کردن مکرر کمدهای او و آماده کردن لباس‌های او هر روز صبح

۲٫ دست‌کم گرفتن او و برعهده گرفتن کارهایی که او باید انجام دهد: یادآوری مکرر درباره قرارها، پیدا کردن وسایلی که او اغلب گم می‌کند و…

۳٫ برعهده گرفتن اکثر مسئولیت‌ها به دلیل اینکه تصور می‌کنید همسرتان از پس آنها بر نمی‌آید: خرید تمامی امور خانه را برعهده گرفتن

۴٫ نکوهش کردن او مانند یک بچه؛ چطور می‌توانی بدون ژاکت بیرون بروی نمی‌بینی هوای بیرون سرد است؟، چندبار باید بگویم قبل از اینکه بخوابیم چراغ‌ها را خاموش کن؟ صورتحساب‌های برق خیلی بالا رفته و…

۵٫ اصلاح کردن اشتباهات‌شان و امر و نهی کردن به آنها به‌خصوص در جمع مثلا «اگه جای تو بودم الان از سمت چپ رانندگی می‌کردم.»
چرا زن‌ها در حق همسران‌شان مادری می‌کنند؟

احتمالا متنفرید از اینکه بشنوید شما هم در حق مرد زندگی‌تان مادری می‌کردید اما باور کنید تنها شما نیستید که این کار را انجام می‌دهید؛ دلیل این کار چیست؟ زن‌ها برای مادری کردن آموزش دیده‌ و برای آن نیز پاداش می‌گیرند. وقتی بچه بودید، یگانه الگوی‌تان مادرتان بود و همواره شاهد بودید که او چگونه از شما، برادر و خواهرهای‌تان حمایت می‌کرد؛ به این ترتیب آموختید چگونه حمایتگر، مهربان و فداکار باشید و به نیازهای دیگران رسیدگی کنید. این موضوع نیز حقیقت دارد که شاهد بودید چگونه مادرتان به‌ویژه در حق پدرتان مادری می‌کرده است؛ پس بیایید به موضوع این‌طور نگاه کنیم که اگر شما شاهد بودید به جای اینکه مادرتان به طرزی رمانتیک با پدرتان رفتار کند، همیشه در حق او مادری می‌کرده است، درنتیجه شما هم در کودکی چنین آموختید. پس فکر کردید این همان رفتاری است که زن‌ها باید با مردها داشته باشند؛ درنتیجه وقتی خودتان بزرگ شدید و ازدواج کردید، عینا همین کار را با همسرتان انجام دادید.

محبت مادرانه عشق و شور و حال را می‌کشد

سریع‌ترین راه ممکن برای کشتن عشق، شور و حال و حرارت یک رابطه، مادری کردن در حق نامزد یا همسرتان است. هرچه با یک مرد بیشتر مانند مادرش رفتار کنید، او نیز به شما بیشتر فرزندگونه پاسخ خواهد داد اما موضوع این‌است که هیچ مردی مایل نیست همسرش تبدیل به مادردومش شود.

وقتی لیاقت او را زیر سؤال می‌برید

اگر با نامزد یا همسرتان مدام طوری رفتار می‌کنید که گویی بی‌لیاقت است، متعاقب چنین رفتاری او نیز احساس ناتوانی و بی‌لیاقتی خواهد کرد و درنتیجه اعتماد به‌نفسش پایین آمده و رفتارش نیز بچه‌گانه‌تر می‌‌شود. هنگامی که یک مرد احساس خوبی نسبت به خودش ندارد، شما را هم کمتر دوست خواهد داشت، زیرا احساس عزت‌ نفس یک مرد بستگی به احساس توانمندی او دارد. هنگامی که مردی احساس می‌کند کارها را به درستی انجام نمی‌دهد، به سختی می‌تواند با شما یا خودش مهربان باشد. رفتار کردن با مردها مانند پسر بچه‌ها و به رخ کشیدن ضعف‌ها و ناتوانایی‌های آنها روی قابلیت عشق‌ورزی‌شان تأثیر منفی می‌گذارد.

صبر داشته ‌باشید

باید از مادری کردن برای همسرتان دست بردارید اما مسلما این کار خیلی راحت نیست؛ باید قدم به قدم سختی‌های راه را تحمل کنید تا بتوانید زندگی جدیدی را با همسرتان‌ آغاز کنید؛ مثلا چنانچه همسرتان عادت دارد کارهایش را برایش انجام دهید، ممکن است کمی طول بکشد تا خودش را با این رفتار جدید وفق بدهد. در ابتدا امکان دارد برایش مشکل باشد. ممکن است یأس‌ها و سرخوردگی‌هایش را تحمل کنید، چرا که مدتی طول خواهد کشید تا کارهایی را که سال‌ها برای خودش انجام نداده، انجام بدهد. اگر زندگی‌تان گیج‌کننده‌تر و مغشوش‌تر به نظر آمد، تعجب نکنید. احتمال دارد در ابتدا به مهمانی‌ها دیرتر برسید، چراکه او نمی‌تواند کلیدهایش را بیابد اما نگران نباشید به‌تدریج خواهد آموخت. زیرا خواهد دید هر بار که به‌دنبال کلیدهایش می‌گردد و آنها را پیدا نمی‌کند، چقدر سرخورده و مایوس می‌شود، پس یاد می‌گیرد هر شب آنها را در جای مخصوصی بگذارد؛ بگذارید بزرگ شود و یاد بگیرد چگونه از خودش مراقبت کند.

بدون هیچ نشانه‌ای ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد

وقتی در حق مردها مادری می‌کنید، آنها احساس عشق می‌کنند؛ چرا؟ چون مردها در کودکی همواره شاهد بودند که مادرشان از آنها مراقبت می‌کرده؛ بنابراین برای‌شان عادی است به همسر خود اجازه دهند تا این نقش را ادامه دهد. این موضوع حقیقت دارد. چنانچه مادر همسرتان مدام در حق او مادری کرده باشد، ممکن است در ذهنش مادر، همسر و حمایتگر تداعی بیشتری از کلمات عاشق، معشوق، بهترین دوست یا شریک زندگی داشته باشد. چنانچه همسرتان در کودکی محبت و توجه کافی از جانب مادر خود دریافت نکرده باشد هم با خوشحالی تمام اجازه خواهد داد این کار ناتمام او را برایش به پایان برسانید اما این مرد دیر یا زود به زنی احتیاج پیدا خواهد کرد که مانند یک همسر و معشوق او را دوست داشته‌ باشد پس احتمالا بازنده نهایی شما خواهید بود.

با او مانند یک فرد لایق و قابل اعتماد رفتار کنید

با نامزد یا همسرتان مانند شخصی لایق، دانا، توانا و قابل اعتماد رفتار کنید. اطلاعاتی که خودش باید به خاطر داشته باشد را به او یادآوری نکنید. سعی نکنید به جایش فکر کنید یا تقویمش باشید، بلکه به‌گونه‌ای رفتار کنید که دریابد بزرگسالی فهمیده و تواناست که شما همیشه می‌توانید روی او حساب کنید. به خاطر داشته باشید از آنجا که مدت‌ها در حقش مادری می‌کردید و برنامه‌هایش را ترتیب می‌دادید، کمی تنبل شده است. به طرزی ناخودآگاه ممکن است در به خاطر سپردن قرار ملاقات‌ها و مسئولیت‌هایش به شما تکیه کند، بنابراین طبیعی است هنگامی که از این کار دست می‌کشید، بعضی از کارهایش را فراموش کند. مثلا برخی از صورت‌حساب‌ها را نپردازد یا اینکه آشغال‌ها را هر شب دم در نگذارد. در این‌گونه مواقع او را سرزنش و از او انتقاد نکنید، بلکه با یأس او همدردی کرده و به دنبال کار خود بروید.

با او بچگانه حرف نزنید

آنگونه که مادرها با بچه‌های‌شان صحبت می‌کنند با او صحبت نکنید. به خودتان قول بدهید با نامزد یا همسرتان طوری صحبت نکنید که گویی او یک پسربچه ۵ساله است. این به آن معناست که اصلا او را نکوهش نکنید. اشکالی ندارد اگر بگویید از دستش ناراحت و عصبانی هستید، اما این کار را به‌گونه‌ای که یک بزرگسال با بزرگسال دیگر انجام می‌دهد، انجام دهید نه مثل یک مادر عصبانی که از دست پسربچه شیطانش به ستوه آمده است.حرف‌های بچگانه زدن چطور؟ به عقیده من کمی با لحن کودکانه حرف زدن کاملا طبیعی است، چون این راهی است بسیار صحیح برای درمیان گذاشتن احساسات آسیب‌پذیرمان، اما چنانچه با نامزد یا همسرتان حرف‌های بچگانه می‌زنید، این یک مشکل محسوب می‌شود. وقت آن رسیده که رفتاری بالغانه داشته باشید.

نقل از : شهرخبر

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image