روز شنبه ۱۶ آذر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اظهاراتی تامل برانگیز در دانشگاه تهران عنوان داشت،«آیا آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد، از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟».
این سخنان ظریف باعث شد تا در روز یکشنبه ۱۷ آذر ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکری آماده کنند که در آن از حسن روحانی خواستند تا در ادامه همکاری ظریف با دولت وی، تجدید نظر کند.
«درخواست تجدید نظر رئیس جمهور در ادامه خدمت ظریف وزیر امور خارجه به علت مواضع ایشان در برابر دشمنان و نادیده گرفتن امنیت ملی و عزت ملت ایران» خلاصه این تذکر است که قرار است فردا سه شنبه در صحن مجلس قرائت شود.
در این تذکر آمده است: آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه در ۱۱۰ روز گذشته در موارد مختلفی عزت و اقتدار ایران را با مواضع ناپسند خود نادیده گرفته و باعث جریحه‌دار شدن عزت انقلاب اسلامی و ملت ایران و خانواده شهدا و رزمندگان گردید. از جمله این موارد می‌توان به سخنان آقای ظریف در دانشگاه تهران در خصوص از کار انداختن سیستم دفاعی ایران با یک بمب از سوی آمریکا، مصاحبه آقای ظریف با شبکه ABC در نیویورک در مورد افسانه خواندن هولوکاست و صحبت ایشان با رهبری در مورد تصویب این موضوع و تحریف مواضع رهبر معظم انقلاب و همچنین مذاکره در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی و تلفن رئیس‌جمهور به اوباما و طولانی شدن مذاکره در نیویورک با جان کری اشاره کرد که البته تمام مواضع فوق از سوی آقای ظریف تکذیب شده است.
طبق آئین نامه داخلی مجلس، خلاصه تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین در پایان جلسه علنی در صحن مجلس به نام تذکر گیرنده قرائت می شود.
یک منبع آگاه در مجلس در همین زمینه به خبرنگار ندای انقلاب گفت: تذکر مذکور روز یکشنبه ۱۷ آذر در مجلس تهیه شد و قرار است فردا سه شنبه ۱۹ آذر در صحن مجلس قرائت شود.
بعد از این مواضع ظریف، نمایندگان علاوه بر تذکر به رئیس جمهور، به خود ظریف هم تذکر دادند که آن تذکر به امضای ۵۰ نماینده هم رسید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image