افزایش آمار کشته های زلزله ترکیه و سوریه

  • توسط سرویس خبر
  • بهمن ۱۸, ۱۴۰۱
  • ۰
زلزله ترکیه

«فواد اوکتای»، معاون رئیس جمهوری ترکیه بامداد امروز (سه شنبه) اعلام کرد که شمار قربانیان دو زمین لرزه ۷٫۷ و ۷٫۶ ریشتری صبح و ظهر دوشنبه در استان قهرمان مرعش در جنوب کشورش به دو هزار و ۳۷۹ کشته و ۱۴ هزار و ۴۸۳ زخمی افزایش یافته است.

اوکتای همچنین از نجات هفت هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوار و اقامت نزدیک به ۵۲ هزار تن از زلزله زدگان در مراکز اسکان خبر داده و اذعان کرد که در نتیجه زمین لرزه های قهرمان مرعش، به برخی بیمارستان های ترکیه خسارت وارد شده است.

این در حالی است که یکی از مقامات اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه (آفاد) در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود که شمار قربانیان دو زمین لرزه مذکور، بار دیگر افزایش یافته جایی که در نتیجه آنها، دو هزار و ۳۱۶ نفر در ۱۰ استان جنوب این کشور جان خود را از دست دادند و ۱۳ هزار و ۲۹۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

در همین راستا، «اورهان تاتار»، مدیرکل کاهش خطرات در اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه از ارسال ۲۵۰ میلیون لیر (نزدیک به ۱۳٫۳ میلیون دلار) کمک اضطراری به استان های واقع در منطقه زلزله زده خبر داده و تاکید کرد که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر از جمله سربازان کشورش مشغول عملیات جست و جو و نجات در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه هستند.

تاتار ضمن تاکید بر این که شرکت خط لوله نفت ترکیه (بوتاس) به عنوان تصمیمی از روی احتیاط، جریان نفت خام در منطقه را متوقف کرده، خاطر نشان ساخت که هم اکنون هیچ گونه خطر سونامی برای سواحل دریای مدیترانه در شرق کشورش وجود ندارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه نیز در نخستین دقایق بامداد امروز از وزارت بهداشت این کشور نقل کرد که آمار غیر نهایی قربانیان زمین لرزه صبح و ظهر چهارشنبه در استان های لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس به ۷۱۱ کشته و هزار و ۴۳۱ زخمی افزایش یافته است.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز در این باره گزارش داد که آمار کلی قربانیان زمین لرزه های مذکور در سراسر خاک سوریه که شامل مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان این کشور می شود، به هزار و ۴۴۴ کشته و سه هزار و ۵۳۱ زخمی رسیده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image