معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک روزه صنایع‌دستی ویژه دانشجویان این رشته در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش سارخبر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی ۱۳ دی۱۴۰۱ با اعلام خبر فوق گفت:این کارگاه‌های یک روزه با همکاری دانشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه آزاد شهرستان چالوس برای آموزش دانشجویان و کارکنان رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در رشته‌های گلیم، منبت و گره‌چینی، حصیربافی و سفال و سرامیک با حضور۵۰ نفراز دانشجویان این رشته برپاشده است؛ یادآور شد: بعد از پایان این کارگاه‌های آموزشی تعدادی از دانشجویان صنایع‌دستی در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار شدند.

او با اشاره به این مطلب که جذب دانشجویان در کارگاه‌های صنایع‌دستی موجب می‌شود تا با آزمون و خطا به کار مسلط شده و راهنمایی‌های مربوطه را دریافت و با طرح توجیهی اقتصادی مربوط به رشته خود آشنا می‌شوند؛ افزود: کسب تجربه و اطلاعات درست به دانشجویان کمک می‌کند تا بعد از اتمام تحصیلات در دانشگاه بتوانند در شهر خود اشتغالزایی و درآمدزایی کنند.

ایزدی در ادامه گفت: ورود هنرمندان صنایع‌دستی آموزش دیده که از  تحصیلات آکادمیک نیز  برخوردارند می‌تواند زمینه شکوفایی دوباره این هنر_ صنعت ملی را فراهم کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image