مدیر عامل آبفا مازندران گفت: ۱۷ درصد جمعیت مازندران زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

به گزارش سارخبر ،بهزاد برارزاده میانگین بهره مندی فاضلاب در کشور را ۵۳ درصد بیان کرد و گفت: این رقم در مازندران ۱۷ درصد است که عدد مناسبی نیست.

او با اشاره به نگاه ویژه برای طرح‌های فاضلاب ساری، چالوس و نوشهر افزود: از محل ماده ۵۶ اعتبار ویژه برای شبکه فاضلاب ساری در نظر گرفته شده و مدول دوم این تصفیه خانه هم به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران، ظرفیت تصفیه خانه نوشهر و چالوس را ۱۰ هزار متر مکعب بیان کرد و گفت: ورودی فاضلاب به این تصفیه خانه ۱۴ هزار متر مکعب است.

برارزاده با اشاره به ساخت مدول دوم و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب بابل افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ برای این مهم در نظر گرفتیم و تلاش داریم اعتبارات مناسبی از محل ماده ۲۳ برای طرح‌های فاضلاب شهر‌های نکا، بهشهر، گلوگاه، فریدونکنار و بابلسر نیز دریافت کنیم تا به عدد نرمال کشوری نزدیک شویم.

او، میزان اعتبار سفر رییس جمهور برای اجرای پروژه‌های فاضلاب را ۴۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: در مرحله اول ۱۰ درصد از آن تخصیص یافته و امسال هم تخصیص ۲۰ درصدی ابلاغ شده که یقینا کار‌ها با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت.

برارزاده با اشاره به توافقات مثبت تهاتر نفت اظهار داشت: در حوزه فاضلاب سه شهر بابل، ساری و گلوگاه قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به امضا رسید و در مرحله تهیه اسناد هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران تسریع در جمع آوری پساب روستا‌های بالای سد‌ها را از اولویت بیان کرد و افزود: استفاده از پساب در صنایع استان به دلیل بالا بودن سطح آب کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد در همین راستا هماهنگی‌های لازم جهت استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب ساری با حجم ۲۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز برای استفاده در صنایع و نیروگاه زباله سوز ساری در دست اقدام است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image