• صفحه خانگی
  • <
  • سیاسی
  • <
  • وزیرخارجه : ادعای بی اساس برخی از کشورها در مورد پهپادهای روسیه علیه اوکراین را رد می‌کنیم
امیرعبداللهیان

به گزارش سارخبر حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای بلاروسی خود با اشاره به انتشار فهرست جدید افراد و اشخاص اروپایی که تحت تحریم قرار گرفته اند، گفت: در پاسخ به اقدام غیر سازنده اروپا امروز لیست جدیدی علیه هشت نهاد و دوازده شخص در چارچوب اتحادیه اروپا را منتشر کردیم؛ این افراد در وقایعی که رخ داد، اقدام به حمایت و تشویق ترور و خشونت کرده بودند و در مصادیق قالب تروریست قلمداد می‌شوند.

وی به اروپایی ها توصیه کرد که مسیر غیر سازنده و تکراری و شکست خورده سال های قبل را ادامه ندهند؛ برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند و من مایلم تاکید کنم اتهام بی اساس برخی از کشورها در مورد پهپادهای روسیه علیه اوکراین را رد می‌کنیم و از مقامات اوکراینی درخواست می کنیم که هر گونه سندی را دارند اعلام کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: مخالف جنگ در اوکراین هستیم؛ هر کسی در آمریکا علاقه به تبادل دارند و اما همزمان از ترور و آشوب حمایت می‌کنند ما در تامین منافع ملی مردم از خطوط قرمز کوتاه نمی‌آییم.

وی با یادآوری این نکته که ایران در روزهای اخیر پیامی را از آمریکا دریافت کرده است، اظهار داشت: از نظر ما مسیر دیپلماتیک ادامه دارد اما برخی از مقامات آمریکایی طوری حرف می‌زنند که در متناقض است.

سند جامع همکاری های تهران و مینسک امضا می شود.

وزیر امور خارجه در ادامه به برگزاری نشست دوجانبه با ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس اشاره کرد و گفت: ما در آستانه سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و بلاروس هستیم و سفر رسمی به بلاروس به دعوت اینجانب انجام و گفت و گوهای مهمی انجام شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اجلاس مشترک همکاری های دو کشور که خردادماه گذشته برگزار شد، افزود: امروز آخرین وضعیت گفت و گوهای صورت گرفته بین دو طرف بررسی شد و شاهد رشد خوبی در مبادلات تجاری دو کشور هستیم و امیدواریم نسبت به افزایش حجم تجاری شاهد افزایش تجارتی میان دو کشور باشیم.

وی با یادآوری اینکه دو کشور به سرعت در مسیر اجرای توافقات خصوصی و دولتی قرار دارند، اظهار داشت: آخرین وضعیت پیشرفت همکاری‌های حمل و نقل و ترانزیت و صنعتی و فناوری‌های نو که در دستور کار روابط دو کشور است، مورد توجه قرار دادیم.

وزیر امور خارجه توافق و تصویب همکاری‌های کنسولی برای روان سازی تردد اتباع در حوزه فعالیت اقتصادی و رانندگان ترانزیت و گردشگران و همکاری‌های موثر برای رفع تحریم‌های ظالمانه را از دیگر محورهای همکاری های تهران و مینسک برشمرد

ایرنا

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image