کشت چوب

رئیس اداره امور بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت: به منظور اجرای طرح زراعت چوب، امسال ۱۲۰ هکتار از اراضی مستثنیات مردم در غرب مازندران به کشت درختان صنوبر اختصاص می یابد.

به گزارش سارخبر به نقل از خبرگزاری موج مازندران، سید محمد مطهری رئیس اداره امور بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر با بیان اینکه به منظور اجرای طرح زراعت چوب، امسال ۱۲۰ هکتار از اراضی مستثنیات مردم در غرب مازندران به کشت درختان صنوبر اختصاص می یابد، اظهار داشت: برای این منظور حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال صنوبر و اکالیپتوس در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از این مقدار ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر است، ادامه داد: عرصه هایی که با مردم برای زراعت چوب به تفاهم رسیدیم از بهمن تا پایان اسفند ماه نهال رایگان به آنها تحویل داده می شود.

رئیس اداره امور بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر افزود: تاکنون یک عرصه پنج هکتاری در کرکاس عباس آباد در نظر گرفته شد و ۲۵ هکتار دیگر در سایر مناطق در مرحله شناسایی است.

وی خاطرنشان ساخت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات نهال رایگان می توانند با مراجعه به اداره کل منابع طبیعی نوشهر و ادارات منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود تقاضای مشارکت در طرح زراعت چوب را بدهند و کارشناسان پس از بازدید عرصه و تأیید نسبت به انعقاد تفاهم نامه اقدام خواهند کرد.

مطهری گفت: در سال گذشته از ۱۲۰ هکتار تعهد این اداره کل ۱۳۰ هکتار به کشت زراعت چوب اختصاص یافت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image