به گزارش سارخبر روزنامه سازندگی در شماره روز دوشنبه خود در گزارشی خبر داد که قرار است پلتفرم ایرانی «روبیکا» جایگزین «اینستاگرام» شود. 

این روزنامه نوشت:

ظاهراً مدیران دولتی به دنبال آن هستند با حذف و فیلتر اینستاگرام، اپلیکیشن روبیکا را جایگزین آن کنند.

به نوشته این روزنامه «آنها هم‌چنین درصدد هستند تا با پروبال دادن به این اپ ایرانی، مردم را تشویق کنند کسب و کارهای خود را به آن منتقل کنند.»

«روبیکا» جایگزین «اینستاگرام» می‌شود؟

اما سوال مهم این است که افرادی که در اینستاگرام کسب و کاری راه انداخته اند حاضر هستند به پلتفرم جدید و ایرانی بپیوندند؟

در همین راستا امروز عیسی زارع پور وزیر ارتباطات از ادامه محدودیت ها برای دو پلتفرم آمریکایی اینستاگرام و واتساپ خبر داد.

به گفته او «پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسد و نقش محوری هرازگاهی در آشوب ها به عهده دارد و مجب ناامنی در کشور می شود طبیعتا بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور نیست و به هر حال ممکن است تصمیات دیگری هم در مورش گرفته شود.»:

مضمن آن مدیر ارتباطات یکی از پیام رسان هااقداداخلی نیزا انتقاد تندی داشته از طرح وزارت ارتباطات برای ایجاد مرکز انتقال پیام بومی میان پیام رسان های داخلی. مدیر پیام رسان آی گپ این طرح را ساده لوحانه خوانده است. یکی از طرح های جنجالی وزارت ارتباطات برای ساخت بستری جدید در شبکه های اجتماعی ، ایجاد دیتا سنتری واحد و مرکز انتقال پیام بومی میان همه پیام رسان های داخلی است تا اینگونه بتوانند در رقابت با رقبای خارجی شانسی بیشتر داشته باشند. صبح دوشنبه و در نشست ارزیابی تبعات محدودیت های ایجاد شده برای کسب و کارهای اینترنتی در اتاق ایران با انتقادهای زیادی روبرو شد و اعلام شد برای سوپر اپلیکیشن روبیکا تا به حال ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده اما عایدی آن تقریبا هیچ بوده است! از سوی دیگر دیجیاتو از قول علی محمد کردناییج مدیر ارتباطات پیام رسان ایرانی آی گپ در واکنش مرکز تبادل پیام بین پیام رسان های داخلی که طرح ویژه وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام رسان های ایرانی است ، گفته است:«این موضوع هزینه بر ، ساده لوحانه و بیهوده است و اجرای این طرح رسما از طرف آی گپ منتفی است

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image