• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • در بازدید معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه از بندر امیرآباد مطرح شد: صدور مجوزهای لازم جهت تکمیل اسکله رو _ رو ریلی / اجرای پروژه ها در طرح جامع بندری متناسب با بودجه تخصیصی اولویت بندی می شود

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در بندر امیرآباد از قابلیت ها، توانمندی های استراتژیک و اسکله منحصر به فرد رو _ رو ریلی بازدید کرد.

به گزارش سار خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ حمید امانی همدانی در نخستین روز از فصل تابستان به همراه محمدرضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر با حضور در بندر امیرآباد از اسکله ها، مناطق عملیاتی و ویژه اقتصادی و اسکله درحال ساخت رو _ رو ریلی این بندر بازدید کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد پیش از این بازدید میدانی، در جلسه ای ضمن خیر مقدم به حاضرین و ارائه گزارشی از عملکرد بندر امیرآباد در حوزه های مختلف بندری، دریایی و فنی و مهندسی به تشریح روند اجرای پروژه‌های توسعه ای و زیربنایی در حال ساخت این بندر پرداخت و بر ضرورت تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه ها بخصوص پروژه بزرگ اسکله رو _ رو ریلی تأکید کرد.
 وی اجرای DB (طراحی و ساخت) اسکله بی بدیل رو _ رو ریلی بندرامیرآباد را نمونه ای از توانمندی متخصصان داخلی برشمرد که با وجود تحریم ها توانستند با بومی کردن دانش ساخت این نوع اسکله ها و تولید قطعات آن در کشور گام بلندی را در توسعه اقتصاد منطقه بردارند.
سعیدی پور کاهش تراز آب دریای خزر و در پی آن باز طراحی این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) و افزایش متعلقات سخت افزاری را موجب تطویل در تکمیل این پروژه دانست که صدور مجوزهای لازم برای پروژه و تطبیق شرایط حاضر با الزامات تکمیل پروژه، این پروژه ملی در آینده نه چندان دور به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بندرامیرآباد به سیاستهای دولت مردمی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین المللی شمال _ جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا از این مسیر اشاره کرد که اسکله رو_رو می تواند با فعال‌تر کردن ترانزیت کالا های کانتینری، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک، سهم بسزایی را در تحقق این هدف داشته باشد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه به ضرورت تأمین اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه ها اشاره کرد و از تدوین طرح جامع بندری تا افق ۱۴۰۴ برای بنادر بزرگ و تا افق ۱۴۱۵ برای بنادر کوچک خبر داد.
محمدرضا اله یار با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی در تدوین طرح جامع بندری ۵ درصد می باشد، بر تناسب بودجه و اولویت بندی پروژه ها در اجرای این طرح با توجه به محدودیت های اعتباری تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image