• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • باحضور شخصیت های علمی و دینی پیش همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی در مشهد مقدس برگزار شد

پیش همایش ملی آیت الله «محمد کوهستانی» روز(۹تیر) با حضور شخصیت های علمی و دینی، مسئولین کشوری، استان مازندران و خراسان رضوی و شاگردان این عالم پارسا در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش سار خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ابتدای این برنامه حجت الاسلام جباری امام جمعه شهرستان بهشهر ضمن خوش آمد به حاضرین، در سخنانی گفت: ما باید شخصیت آیت الله کوهستانی را به مردم ، بیشتر بشناسانیم و خرسندیم که در این مسیر شاهد تلاش مسئولان هستیم. 
سپس حسین جوادی مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر همایش ، گزارشی از روند اجرایی همایش ارائه کرد و از فعالیت کمیته علمی در جمع آوری مجموعه مقالات و انتشار و چاپ آن سپاسگزاری کرد .
وی اظهار داشت : مازندران مهد فقاهت و علم است و این خاستگاه حکومت علویان ، گوهرهای گران بهای فراوانی را پرورش داده است که نور وجودی شان  سراسر عالم تشیع را گرفته است .
وی افزود : بنا داریم از غرب تا شرق مازندران برای این چهره های گرانسنگ همایشی در خور شان برگزار شود .
در ادامه دکتر بلخاری رئیس  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خصوص ارزش تکریم مفاخر از زبان بزرگان دین گفت و افزود :  مجموعه مقالات همایش ملی آیت الله العظمی شیخ محمد کوهستانی توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ خواهد رسید.
دکتر محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  در سخنانی در خصوص جایگاه علما به ویژه آیت الله العظمی کوهستانی سخنانی ایراد کرد .
وی گفت :  عالمانی همچون آیت الله کوهستانی لنگرگاه های زمین هستند و ملجاء و پناهگاه مردم می باشند وما باید این شخصیت ها را از حالتِ محدودِ همایش‌ها خارج کنیم و شناسایی آنها را در جامعه در بین عموم مردم افزایش دهیم چرا که سبک زندگی، آثار و رفتار این علما اگر در جامعه رسوخ کند کاری بسیار عظیم در حوزه نشر فرهنگ اسلامی صورت می‌گیرد.
سپس آیت الله سیداحمدعلم الهدی نماینده  ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهدمقدس درسخنانی گفت : آیت الله العظمی کوهستانی عالم عارف و انسان بزرگواری بود که مراحل کمال الهی را تا بالاترین درجات پیمود و بهترین توشه را در عرصه زندگی برداشت .
وی آیت الله کوهستانی را عالمی برجسته و با تقوا عنوان و اظهار کرد: در جامعه ای که همه سیاست زده شده و به آخرت و مقامات عالیه عبودیت پرودگار چندان فکر نمی کنند و اگر هم باشد طعمه یک عده دکان دار می شوند؛ جای آیت الله کوهستانی خالی است که بخش عظیمی از معنویت کشور را در روستای کوچک کوهستان تامین می کرد.
آیت الله علم الهدی ،ضمن سپاس از برگزار کنندگان این همایش ، آن  را درخور شان و شخصیت ایشان دانست و این حرکت را حرکت ارزنده ای خواند.
پس از وی  آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم در سخنانی گفت :  تجلیل از علم و عالم و دین وظیفه ماست.
وی افزود :آیت الله العظمی کوهستانی انسانی صاحب نفوذ و صاحب نفس بود که با این خصوصیت ، عموم مردم را حذب خویش می کرد.
وی تصریح کرد : اعتماد به خدا از ویژگی های شخصیت آیت الله کوهستانی بود که باعث تحولی عظیم در وی گردید.
محمدی لائینی در پایان  از همه کسانی که در برگزاری  این همایش تلاش کردند ،اعم از مسئولین گذشته و حال استانی و شهرستان بهشهر تشکر کرد.
محمودحسینی پور استاندار مازندران آخرین سخنران همایش بود ، وی گفت : آیت الله کوهستانی جامع ترین و کامل ترین عالم استان و جهان تشیع  بودد که جا دارد ابعاد گوناگون شخصیتی ایشان برای جامعه تبیین شود‌.
حسینی پور ضمن تقدیر از مسئولینی که برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش ملی تلاش کردند افزود : مازندران مهد علویان و مرکز توسعه علمای دینی است.تاریخ مازندران ، تاریخ علمای دینی می باشد که متاسفانه نتوانستیم از علمای این دیار در خور شأن آن بزرگان تجلیل به عمل آوریم .  وی ابراز امیدواری کرد که در آینده کنگره بین المللی برای شخصیت های بزرگ مازندران برگزار شود.
در پایان  مسئولین و حاضرین  از نمایشگاه چهل سخن قصار آیت الله کوهستانی که به خط استاد هاتفی به رشته تحریر در آمده بازدید کردند.
گفتنی است ؛  همایش ملی آیت الله کوهستانی، در آبان ماه سال جاری با حضور مسئولین کشوری، استانی ، علماو روحانیون، مفاخر و مشاهیر و فرهیختگان کشور و استان مازندران  در شهرستان بهشهر برگزار خواهد شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image