مدیر بهزیستی شهرستان ساری:

  • توسط سرویس خبر
  • تیر ۲, ۱۴۰۱
  • ۰

اورژانس اجتماعی از بخش های مهم بهزیستی است

به گزارش سارخبر به نقل از روابط عمومی شهرستان ساری؛ نشست بررسی چالشهای واحد ۱۲۳ با حضور وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران و سید مرتضی موسوی مدیر بهزیستی شهرستان همچنین کارشناسان این حوزه درشهرستان ساری برگزار شد. مدیر بهزیستی شهرستان ساری ضمن قدردانی از حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران جهت پیگیری و رفع چالش‌های اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی یکی از بخش‌های مهم در بهزیستی است که برای شناساندن خدمات این بخش برنامه های متنوع آگاهسازی در سطح عموم برنامه ریزی گردیده است که این آگاهسازی در دو بخش خدماتی این حوزه و آگاه سازی به جهت اقدامات پیشگیرانه نیز در دستور کار می باشد که با استقبال عمومی روبرو بوده است.
وی تعاملات هدفمند و مستمر با دستگاه‌های اجرایی و حضور در مناطق و گلوگاه‌های در معرض آسیب را یکی دیگر از اقدامات مهم در اورژانس اجتماعی دانست و عنوان کرد: طبق قوانین مربوط به آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های زیادی متولی این امر هستند که لازم است با پیگیری ها و مطالبه گری مناسب پای کار بیایند تا از این طریق بتوانیم سطح خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی را افزایش دهیم، بطور مثال برای فعالیت در مناطق آسیب و توانمندسازی ساکنین این مناطق سهم همه دستگاه‌های متولی در قانون مشخص است که لازم است در کنار مجموعه اورژانس اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی حضور داشته باشند. وی تجزیه و تحلیل آمارها را یکی دیگر از اقدامات مهم در بخش فوریت‌های اجتماعی دانست و برنامه ریزی تخصصی بر اساس این تجزیه و تحلیل ها را ضروری خواند و در ادامه در خصوص خدمات درون سازمانی گفت: بهزیستی با بیش از ۱۹۰ خدمت یکی از سازمان‌های بزرگ اجتماعی است و آشنایی کامل با حوزه های تخصصی بهزیستی اعم از امور توسعه پیشگیری و بخش‌های مختلف آن، حوزه توانبخشی و بخش‌های دیگر حوزه اجتماعی در راستای هم افزایی می‌تواند در مسیر خدمات رسانی تسریع ایجاد نماید و اورژانس اجتماعی در این بخش باید پرچم دار شناخت همه حوزه های بهزیستی باشد و آگاهی کامل از همه خدمات داشته باشد تا بتواند در بخش ارجاع دهی عملکرد مطلوب تری داشته باشد. مدیر بهزیستی شهرستان ساری به نظارت‌های دقیق بر فرایندهای خدمات رسانی اشاره کرد و در ادامه در خصوص رسیدگی به چالشها افزود: لازم است چالش‌های ساختاری و زیربنایی شناسایی و به صورت اساسی حل شود تا ماحصل آن دامنگیر حوزه های اجرایی نباشد و این برنامه ریزی دقیق نیاز دارد که همراهی حوزه تخصصی را می‌طلبد. موسوی در ادامه سخنان خود همدلی، همراهی و همبستگی بین همه همکاران را حائز اهمیت و کمک کننده دانست و در حوزه رفتاری خاطر نشان کرد: رعایت رفتارهای سازمانی در بخش پاسخگویی، رعایت دستورالعملها و ادبیات سنجیده و تخصصی اعم از قوانین، دستورالعملها، سیاست‌های سازمانی و حقوق شهروندی برای عموم مردم در بخش‌های اجرایی و تخصصی دارای اهمیت است که تقویت آن موجب توسعه و رشد شاخصهای رفتاری می شود که در این بخش پیگیری در نظام ارجاعات درون سازمانی تا حصول نتیجه و بررسی اثرات آن طبق سیاست‌های سازمانی از مواهب این مساله در رعایت رفتار سازمانی می باشد. وی در پایان سخنان خود مزاحمت‌های تلفنی روزانه را یکی دیگر چالش های خط ۱۲۳ عنوان نمود و با تاکید بر لزوم افزایش سطح علمی کارشناسان خط ۱۲۳ و واحد سیار اورژانس اجتماعی خاطر نشان کرد: افزایش سطح دانش و توسعه علمی و تخصصی کارشناسان برای ارتقاء سطح خدمات اورژانس اجتماعی بر اساس پیچیدگی آسیب‌های نوپدید در شرایط بحرانی از ضروریات دیگر در این بخش است که باید در دستور کار قرار گیرد. در ادامه این جلسه حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران ضمن قدردانی از تلاشهای کارشناسان ۱۲۳ با بیان این که تنها واحد تخصصی بهزیستی که در بین همه سازمانها به خوبی شناخته شده است اورژانس اجتماعی بهزیستی است گفت:این بخش از بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی و در دسترس بودن توانسته اعتماد و ایمان قلبی مسئولین و مردم را جلب کند.
حسین زاده افزود: جزیره ای عمل کردن و جزیره ای فکر کردن در بین تمام واحدها باید تبدیل به یک فعالیت همگانی همراه با برنامه ریزی تخصصی باشد، کارشناسان این حوزه باید با جریانات و پیشرفتهای روز آشنا بوده وآگاهیها و اطلاعات خود را متناسب با تغییرآسیبها و پیشرفتهای علمی و تخصصی به روز نمایند. در این جلسه مسئولین و کارشناسان واحدهای مختلف اورژانس اجتماعی به بیان نظرات، چالشها و پیشنهادات پرداختند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image