سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران از موفقیت استان در کسب رتبه دوم و سوم پوشش تحصیلی دوره‌های تحصیلی متوسطه کشور خبر داد.
علی اسدی گفت: آموزش و پرورش استان مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، با جذب ۹۶/۱۴ درصد دانش آموز لازم التعلیم، حائز رتبه دوم در سطح کشور شد و این در حالی است که درصد جذب دانش‌آموزان لازم التعلیم در دوره اول متوسطه در کشور ۹۱/۱۷ درصد است.
اسدی همچنین در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه دوم اظهار کرد: آموزش و پرورش مازندران با ۸۹/۴۹ درصد در دوره دوم متوسطه رتبه سوم کشوری را بدست آورد و این در صورتی است که میزان پوشش تحصیلی متوسطه دوم کشور ۸۰/۳۸ درصد اعلام شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: مدیران مدارس و همکاران ستادی با وجود شرایط سخت کرونایی و آموزش مجازی، تمام همت و تلاش خود را به جذب دانش‌آموزان بازمانده و تارک از تحصیل معطوف داشته و آمارها نشانگر پویایی و کاهش بی سوادی آشکار مازندران در کشور است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه مازندران به برگزاری دوره های بازآموزی و تعمیق یادگیری رایگان گسترده در چند مرحله از سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: کلاس‌های رایگان بازآموزی و طرح مطالعاتی نوروز به جهت برقراری عدالت آموزشی و آمادگی هرچه بیشتر دانش‌آموزان پایه دوازدهم در آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری با بهره‌گیری از برترین دبیران استان از اقدامات این معاونت جهت نگهداشت دانش‌آموزان بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image