مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از جذب کمک بیش از ۱۱۱ میلیارد ریالی خیران به کتابخانه های عمومی مازندران طی سال گذشته و دو ماهه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور با قدردانی از تلاش همکاران کتابخانه های عمومی و خیران در ترغیب مردم به کتابخوانی و کتابخانه، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم زمینه استفاده بیشتر مردم کتابخوان استان از منابع مفید کتابخانه‌ها را فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با قدردانی ویژه از خیّرین استان در حوزه‌های کتابخانه‌سازی و فرهنگی، تصریح کرد: برای توسعه فضای کتابخانه ها و پروژه های عمرانی نیز باید با همکاری، تعامل و هم افزایی عمل کرده و از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه خیران نیک‌اندیش استان در سال گذشته ۱۰۷ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال به کتابخانه های عمومی کمک کردند، افزود: در دو ماهه امسال ۳.۵ میلیارد ریال کمک از سوی خیرین جذب شد که از این مبلغ ۱.۴  میلیارد ریال اهدای کتاب و منابع بوده است.

ولیپور گفت: بخش های از این دریافتی های را می توان به اهدای بیش از یک میلیارد ریال برای احداث کتابخانه لاهور، خرید تجهیزات کتابخانه ای در بابل، خرید مبلمان اداری برای کتابخانه فریدونکنار، مشارکت در احداث کتابخانه، خرید منابع ، تعمیرات و شادابسازی کتابخانه ها، حق اشتراک اعضاء و.. اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: طی دو ماه امسال بیشترین جذب را به ترتیب شهرستان های ، کلاردشت، بابل ، فریدونکنار ، بهشهر ، بابلسر ، جویبار و نکا داشتند.

وی با اعلام اینکه توسعه کتابخانه‌ها امری ضروری بوده و در بهبود خدمات رسانی نقش بسزایی دارد تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی باید  در این حوزه از ظرفیت خیران و یا کسانی که تمایل به حضور در این عرصه را دارند، بهره و استفاده لازم را ببریم.

ولیپور با تاکید بر حمایت از حرکت های مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: مشارکت و همراهی نهادهای غیردولتی در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بسیار مهم و قابل توجه است.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: تلاش داریم با همت خیران و نها‌های غیر دولتی و نهاد کتابخانه به این مهم دست پیدا کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image