• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • با حضور پرشور ساروی ها صورت گرفت: اجرای ترانه سلام فرمانده در مراسم بزرگداشت شاعر پارسی گو، حکیم ابوالقاسم فردوسی

مراسم بزرگداشت فردوسی و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور پرویز شعبانی رئیس محترم شورای اسلامی شهر ساری و آقایان سید حسین یوسفی، سید حسن احمدی، شهرام ایرجی، علی عاشقان و سید افشین راسخ اعضای محترم شورای شهر، علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری، حاج آقا زارع رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ساری و احسان مرادی فر رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش سار خبر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری مراسم بزرگداشت فردوسی و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با همکاری این سازمان و سازمان تبلیغات اسلامی ساری و با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، معاون خدمات شهری شهرداری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بوستان ولایت برگزار شد.
احسان مرادی فر رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حاشیه این برنامه با اشاره به هنر عظیم و ارزشمند حکیم ابوالقاسم فردوسی در زنده نگه داشتن زبان پارسی، گفت: زبان از ارکان اصلی فرهنگ و هویت هر جامعه است که پاسداری و حفظ آن موجب بقای فرهنگ و تمدن جامعه می گردد.

وی با بیان اینکه زبان فارسی بخش عمده فرهنگ ماست و باید آن را به صورت صحیح به نسل های بعد انتقال دهیم، افزود: شعر خوانی و شاهنامه خوانی کودکان کار فرهنگی زیبایی است که به مشارکت نسل های جوان تر در مسائل هویتی کمک می کند و رشد جامعه را در پی خواهد داشت.

مرادی فر با اشاره به غنای هنر نقالی و ورزش‌های زورخانه‌ای، ابراز داشت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به هم گره خورده است و ریشه در اجداد ما ایرانیان دارد.

سپس وی با بیان اینکه هنر با ذات انسان عجین است، تصریح کرد: اگر فرهنگ سازی به وسیله هنر صورت بگیرد روند سریع تر و موثر تری خواهد داشت.

مرادی فر ادامه داد: هنر نقالی حاوی مضامین آموزشی و تربیتی زیادی است؛ که با شیوه اجرا و ضرب آهنگ مختص خود برای بینندگانش جذابیت دارد و میتوان با اجراهای میدانی آنها در شهر این هنر را رونق بخشید.

وی در پایان با اشاره به مضمون و محتوای آهنگ سلام فرمانده و رونق آن در میان مردم و همچنین اجرای باشکوه آن در این مراسم، گفت: این همان کارکرد موسیقی و شعر و به طور کلی هنر است که در روند فرهنگسازی سرعت ایجاد می کند و همچنین سبب ایجاد حس همدلی و یکپارچگی در میان مردم می شود.

گفتنی است، در این مراسم کودکان و نوجوانان موسوم به دهه نودی به اجرای پرشور سرود سلام فرمانده پرداختند و برنامه با اجرای نقالی و شاهنامه خوانی و همچنین ضرب نوازی و اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای ادامه یافت. برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و همچنین تقدیر از مردان زورخانه‌ای شهرستان ساری پایان بخش این مراسم بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image