۲۰ هزار مترمربع از اراضی جنلگی منطقه حفاظت شده البرز مرکزی نوشهر پس از ۱۷ سال پیگیری با صدور و اجرای حکم قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش سارخبر به نقل از مهر، حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه بخشی از اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، با صدور آرا نهایی قضائی، رفع تصرف شد، گفت: پس از ۱۷ سال پیگیری مجدانه ادار ه کل حفاظت محیط زیست مازندران در برخورد با واگذاری غیرقانونی و تصرف و تغییر کاربری، حدود ۵ هکتار از اراضی جنگلی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، با صدور آرا نهایی از سوی دستگاه قضا، رفع تصرف شد.
وی با بیان اینکه بخشی از حکم در مساحتی معادل ۲۰ هزار متر مربع اجرا شد، احکام صادر شده را مهمترین حکم صادره جهت خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مازندران در طول چند دهه دانست و افزود: ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده، بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران حجم عملیات نهایی را شامل، رفع تصرف از حدود ۵۰ هزار متر مربع عرصه، ۱۲ واحد مسکونی و ویلایی، یک واحد تجاری، ۲ واحد دامداری اعلام که پس از فراهم شدن شرایط توسط دستگاه‌های خدمات رسان در روزهای آتی به اجرا در خواهد آمد.
ابراهیمی در پایان از حمایت مقتدرانه استانداری مازندران، بخصوص معاون سیاسی امنیتی استانداری و دستگاه قضائی استان و شهرستان و همچنین دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان و شهرستان و پیگیری مجدانه یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران قدردانی کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image