معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران میزان تزریق دوز سوم واکسن را ۵۰ درصد برشمرد و گفت: ۲۹ درصد کارکنان دولت و صنوف هنوز دوز سوم را تزریق نکردند.

به گزارش سارخبر به نقل از مهر، نادر آهنگر با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۹۵ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن کرونا را با پوشش ۹۵ درصدی دریافت کردند، افزود: همچنین دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر نیز معادل ۸۹.۶ درصد جمعیت نیز دوز دوم را دریافت کردند.
وی با عنوان اینکه پوشش دوز سوم واکسن در حال حاضر ۵۰ درصد است، افزود: باید طبق برنامه میزان تزریق واکسن به ۷۰ درصد می‌رسید و بیشتر تأخیر در بین ادارات و صنوف است و ۲۹.۶ درصد این بخش واکسن را تزریق نکردند.
وی ادامه داد: افرادی که بیمار هستند باید چهار تا پنج هفته پس از بهبودی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و این درحالی که مواد منع مطلق برای تزریق واکسن بسیار محدود و اندک است و همه گروه‌ها باید نسبت به تزریق اقدام داشته باشند.
آهنگر با بیان اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند تزریق واکسن تأثیری در مهار کرونا ندارد، گفت: این تصور نادرست است و اطلاعات نشان می‌دهد که تزریق واکسن تأثیر بسزایی در کاهش شیوع بیماری و مرگ و میر دارد.
معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه واکسن برابر شدت بیماری ایمنی ایجاد می‌کند، گفت: باید اطلاع رسانی مناسب در زمینه تزریق واکسن در جامعه صورت گیرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image