فرمانده انتظامی مازندران از رفع تصرف ۱۵ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در شهرستان کلاردشت از چنگ زمینخواران خبر داد.

به گزارش سارخبر، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به دیوارکشی شده بود، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده و حصار کشی‌ها تخریب شد، تصریح کرد: این اراضی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان کلاردشت قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد شد، اظهار داشت: در این ارتباط ۲ متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image