• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: لزوم معرفی مفاخر ادبی ایران اسلامی به نسل جوان

زارع با بیان اینکه شخصیت‌­های ارزشمند و مفاخر این مرز و بوم موجب سربلندی ایران اسلامی از نظر علمی و فرهنگی ‌ بین کشورهای جهان هستند، گفت: برگزاری ویژه برنامه نکوداشت برای مشاهیر و مفاخر ادبی برای ارائه الگو‌های بومی برای جوانان یک ضرورت است.

به گزارش سارخبر به نقل از خبرگزاری شبستان، «عباس زارع» امروز(۱۸اسفند) در نشست خبری ویژه بزرگداشت حکیم نظامی، اظهار کرد: در آستانه‌ی روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی بزرگداشت این شاعر پرآوازه‌ی ایرانی؛ ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران د رمرکز استان و سایر ادارات تابعه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: نظامی گنجوی شاعر و داستان‌ سرای ایرانی در قرن ششم هجری می زیستند، و به‌ عنوان پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی شناخته شده‌ است و در زمرۀ شاعران توانای شعر فارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوه ی او بر شعر فارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکار و پیداسست.
وی افزود: این آئین بزرگداشت در قالب چندین برنامه فرهنگی و هنری شامل برگزاری همایش شعر نظامی، برگزاری نمایشگاه نقاشی ایرانی(نگارگری) با موضوعات «پنج گنج، تذهیب، مینیاتور و گل و مرغ»، برگزاری کارگاه های تخصصی با موضوعات نقش و نگار در آثار نظامی،فرم و محتوا در نگارگری با تاکید بر آثار نظامی گنجوی، تولید و ساخت موسیقی با کلام از اشعار حکیم نظامی و تولید پادکست ویژه حکیم نظامی در سه روز متوالی ۲۱-۲۳ اسفند ماه برگزار می‌شود.
زارع هدف از برگزاری این برنامه ها را علاوه بر گرامیداشت این شاعر بزرگ پارسی گوی و معرفی بیشتر به جامعه، ایجاد نشاط اجتماعی با برگزاری برنامه و جشنواره‌ها، کشف استعداد و پرورش توانمندی‌های نوجوانان و جوانان با برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ادبی و هنری، آشنایی و حفظ اصالت فرهنگ ایرانی، ایجاد رونق اقتصادی با جذب گردشگر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم به همت و مدیریت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ها به دور از نگاه جزیزه ای درحال انجام است، ادامه داد: تلاش شده برای گرامیداشت حکیم نظامی در استان مازندران برنامه هایی با استفاده از ابزار هنر که با ذائقه نسل نو همخوانی دارد همانند تولید موسیقی، پادکست و … تدارک دیده شود.
زارع برلزوم معرفی مفاخر در حوزه های دینی، فرهنگی و… به نسل نو تاکید کرد و گفت: همچنین بازنشر مناسب از برنامه های جشنواره ها مهم است؛ می طلبد تولیدات نگارگران استان در راستای معرفی حکیم نظامی، اثر موسیقایی و پادکست تولیدی با عنوان «گنجی از گنجه» و «کلید گنج حکیم» به درستی بازنشر داده شود‌.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image