فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باندی که با ترفند ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه اقدام به کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی از ۸۱۰ نفر از هموطنان سراسر کشورکرده بودند، خبر داد. 
به گزارش سارخبر، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه  پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، و از حساب آنها مبالغی کلاهبرداری شده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران ادامه داد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکوائیه، تقاضای واریز وجوهات افراد متقاضی و فریب خورده می‌کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می‌کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که هموطنان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.
سردار میرزایی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهمان ساکن پایتخت بوده‌اند، که در این خصوص با هماهنگی قضائی، ۱۲ نفر اعضای این باند که ۵ نفر جزء نفرات اصلی بودند در یکی ازشهرهای پایتخت دستگیر و به پلیس فتا مازندران منتقل شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت گسترده می‌کردند، تصریح کرد: این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی و قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشودند و به برداشت غیرمجاز از حساب ۸۱۰  نفر از هموطنان سراسر کشور تا کنون اعتراف کردند.
سردار مرتضی میرزایی با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه، ۸۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است، افزود: سایت‌ ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.

 فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image