مدیرکل فرودگاه های مازندران توسعه هوانوردی عمومی را هدف طرح تاکسی هوایی ذکر کرد و گفت: تاکنون دو بالگرد برای اجرای این طرح فعال شده است.

به گزارش سارخبر به نقل از سعدالله وطنخواه مهر با اشاره به اندازی اولین تاکسی هوایی کشور در فرودگاه‌های استان با اشاره به اینکه این طرح در راستای توسعه خدمات هوانوردی عمومی اجرایی شد، افزود: با توجه به ترافیک جاده‌ای و زمینی استان، تاکسی هوایی در استان عملیاتی شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با بهره برداری از دو بالگرد در استان و در آینده هواپیماهای ۱۱ نفره نسبت به پذیرش مسافر و جابجایی آن اقدام می‌شود.
وی تصریح کرد: از تاکسی هوایی برای جابجایی مسافر، نقشه برداری، پایش و رصد جنگل‌ها و اطفای حریق بهره برداری می‌شود و در حال حاضر این طرح درون استانی اجرا می‌شود.
وطنخواه یادآور شد: در حال حاضر یک بالگرد در ساری و یک بالگرد در نوشهر مستقر است و امکان توسعه آن در دیگر شهرهای که امکان نشست و برخاست بالگرد را داشته باشند، وجود دارد.
مدیرکل فرودگاه‌های مازندران یادآور شد: سازوکار تاکسی هوایی در استان طراحی و تدوین می‌شود و طی روزهای آینده برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام می‌شود.
وی با اشاره به همه گیری مجدد کرونا در استان با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فرودگاه‌های استان از مسافران خواست تا نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی برای بهره گیری از خدمات حمل ونقل هوایی توجه ویژه داشته باشند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image