مدیرکل بندرامیرآباد گفت از آغاز سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز ۳ میلیون تن گذشت ،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش سارخبر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی اصل سعیدی پور با اعلام این خبر اظهار داشت از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵ هزار تن کالا در بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری شده ، که در مقایسه با میزان ۲ میلیون  200 هزار تن سال گذشته ، ۳۶ درصد رشد داشته است.
وی یکی از مولفه های اصلی عملکرد بنادر را ، رکورد تخلیه و بارگیری کالا عنوان کرد و افزود بر اساس تحلیل داده های آماری در این بندر،  میزان بارگیری کالا در سال جاری به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گزارش شده ، که رشد ۱۵۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
سعیدی پور همچنین گفت با توجه به نقش پر رنگ سازمان بنادر و دریانوردی در مراودات اقتصادی و موقعیت استراتژیک ایران که از شمال و جنوب به دریا متصل است، بندرامیرآباد توانست در سال جاری رکورد ۱۹۶ درصدی  ترانزیت را به ثبت برساند و در این زمینه ۱۲۹ هزار تن کالا به صورت ترانزیتی از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS و یا بالعکس جابجا شد.
 مدیرکل بندرامیرآباد در پایان به نقش مهم  بنادر به عنوان دروازه های تجارت جهانی در ارتقاء توان رقابت پذیری بخش های مختلف اقتصادی و رشد آن ها در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد بندرامیرآباد می تواند با بکارگیری از تمام ظرفیت های راهبردی و لجستیکی خود و با تکیه بر اهداف مدون و چشم انداز توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی به یکی از مهمترین کانون های اقتصادی کشور تبدیل شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image