• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • فرصت شرکت در سیزدهین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است

زارع با اشاره به اینکه سیزدهین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی همزمان با جشن دهه کرامت برگزار می شود، گفت: علاقه‌مندان فرصت دارند تا ۱۵ اریبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

«عباس زارع» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران گفت: سیزدهین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی همزمان با جشن دهه کرامت در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های علمی، پژوهشی، ادبی و هنری مرتبط با سیره، زندگی و العاد شخصیت حضرت امام رضا، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر علمی، فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و گسترش گفتمان تمدن نوین اسلامی برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: امام رضا(ع) و خاندان ایشان محور اصلی این دوره از جشنواره است و تمامی آثار ارسالی به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی باید به موضوعات مرتبط با سیره امام رضا(ع) و خاندان ایشان از جمله امام موسی‌کاظم(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، امام حسن عسکری(ع)، امام مهدی(عج)، حضرت حسین‌بن‌ موسی‌الکاظم(ع)، حضرت احمدبن‌ موسی‌الکاظم شاه‌ چراغ(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) بپردازند.

وی بیان کرد: این جشنواره در هشت بخش تنظیم شده است که در بخش کتب چاپی کتاب‌های با موضوعیت تفسیر و علم قرآنی، تاریخ و سیره، زیارت، حرم و اماکن متبرکه، شعر، کودکان نوجوان، علوم و معارف با محوریت (حدیث، اخلاق، فلسفه کلام، فقه، حقوق، روانشناسی، علوم اجتماعی، مردم شناسی علوم تربیتی و آموزشی، طب الرضا با دو رویکرد طب قدیم و جدید)، ادبیات داستانی و نمایشی در قالب داستان بلند و کوتاه، داستانک، داستان مینی مال، ناداستان، نمایش نامه و فیلم نامه بررسی و گزینش خواهد شد.

زارع با اشاره به اینکه کتاب‌های دیجیتال و گویا و پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی و حوزوی بخش‌های دوم و سوم این جشنواره هستند، ابراز کرد: در بخش چهارم آثار چاپ نشده مشتمل بر آثار علمی پژوهشی، آثار ادبی و دست نویس‌های تصحیح و تنقیح شده در موضوع جشنواره، داوری می شود.

وی، بخش پنجم و ششم جشنواره را به ترتیب ناشران فعال، بین الملل مشتمل بر آثار نگارش یافته به زبان‌های زنده و پرمخاطب جهان در موضوع جشنواره عنوان کرد و افزود: جایزه سراج بخش هفتم ایین جشنواره است که به آثار ترجمه شده از زبان فارسی به زبان‌های زنده و پرمخاطب جهان در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت (ع) تعلق دارد.

زارع هشتمین بخش جشنواره در ارسال آثار را جایزه عالم آل محمد(ص) عنوان کرد و افزود: این جایزه به برترین ناشر خارجی فعال در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع) تعلق خواهد گرفت.

وی درباره جوائز این جشنواره گفت: به صاحبان آثار برگزیده که در موضوع‌های هشت گانه، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه ویژه، اهدا خواهد شد و دبیرخانه جشنواره از این آثار به شیوه‌های گوناگون در چاپ و خرید آثار حمایت خواهد کرد.

زارع یادآور شد: علاقه‌مندان فرصت دارند تا ۱۵ اریبهشت ماه سال ۱۴۰۱ اثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند در موضوعات متعدد آثار خود را به نشانی دبیرخانه این جشنواره واقع در مشهد مقدس مقدس، حرم مطهر رضوی، بست شیخ طوسی، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به صندوق پستی ۱۷۷-۹۱۷۳۵ ارسال کنند.

زارع با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با دهه کرامت در سازمان کتابخانه‏‌ها، موزه‌‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، گفت: نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه رضوی، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این جشنواره به سایت جشنواره به نشانی library.aqr.ir/ketabsal مراجعه کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image