دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران از ارسال ۵۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
حسین احمدی با اشاره به اینکه آثار در ۱۱ بخش دریافت گردید، اظهار کرد: از مجموع آثار ارسالی، ۴۳۱ اثر مورد پذیرش دبیرخانه جشنواره واقع شد.
وی اضافه کرد: با بررسی و ارزیابی نهایی آثار، ۸۶ اثر در بخش گزارش، ۵۳ اثر در بخش مصاحبه، ۳۱ اثر در بخش خبر، ۵۰ اثر در بخش تیتر، ۷۷ اثر در بخش مقاله و یادداشت، ۶۱ اثر در بخش عکس، ۴۶ اثر در بخش گزارش تصویری، ۱۸ اثر در بخش های اینفوگرافی، موشن گرافی و کاریکاتور و ۹ اثر در بخش ویژه (علامه حسن زاده آملی) در اختیار داوران قرار گرفت.
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با اعلام اینکه داوری آثار توسط اساتید برجسته دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد در حال انجام است، از برگزاری اختتامیه جشنواره در بهمن ماه امسال خبر داد.
احمدی با اشاره به اینکه کیفیت آثار دریافتی در بخش های خبر و تیتر مورد توجه واقع نشده است به برپایی کارگاه های آموزشی توسط سازمان بسیج رسانه مازندران در آینده نزدیک و با حضور اساتید مجرب اشاره کرد.
وی خبر را در علم روزنامه نگاری با اهمیت خواند و از مدیران رسانه ها خواست نسبت به اخبار و تیتر خبرنگارانشان حساسیت بیشتری به خرج داده تا پایه های اطلاع رسانی به درستی شکل گیرد.
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران ضعف دیگر در زمینه ارسال آثار را عدم شناخت کافی از قالب های رسانه ای دانست و متذکر شد: خبرنگاران با انتخاب نادرست قالب اثر، موجب حذف نوشتارشان از مرحله داوری می شوند.
احمدی با اعلام اینکه در تلاش هستیم کتاب جشنواره همزمان با اختتامیه منتشر و توزیع گردد، از برپایی کارگاه آموزشی با حضور یکی از اساتید توانمند عرصه اطلاع رسانی در روز پایانی جشنواره خبر داد.
وی یادآور شد: رئیس هیات داوران در اختتامیه جشنواره حضور و قرائت بیانیه این هیات را برعهده خواهد داشت.
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران در پایان خاطرنشان کرد: برترین آثار جشنواره جهت رقابت با سایر استانها به دبیرخانه جشنواره کشوری ابوذر ارسال می شوند تا در عرصه ملی مورد ارزیابی قرار گیرند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image