مراسم هفتمین روز تدفین پیکر مطهر شهید خوشنام دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره ۳۳ شهید والامقام در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد.

این مراسم با حضور پرشور همکاران و میهمانان در نمازخانه شرکت مدیریت تولید برق نکا با اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت قرآن آغاز و احمد زلیکانی از اعضای گروه تفحص استان به بیان خاطراتی از تفحص پیکرهای مطهر شهدا پرداخت و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و فناوری مازندران به بیان خاطرات و ویژگی های شهدا و حضرت زهرا(س) پرداخت.

? حجت الاسلام حیدری با بیان این مطلب که شهدا رفتند تا ما بمانیم گفت: دین اسلام دین تفکر و تعقل هست و بزرگترین اثر تفکر و خلوت کردن با شهدا پی بردن به طهارت نفس، معرفت و استقامت در مسیر دستیابی به مقام شهادت توسط این شهدا می باشد که انسان را متحول میکند.

✳️ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت مازندران تکلیف شناسی ،امام شناسی ودشمن شناسی را سه درس مکتب شهدا بیان داشت و اظهار نمود: شهدا با انجام واجبات و ترک محرمات و شناخت جایگاه ولی فقیه و اطاعت از آن به این نکته رسیدند که شیطان و استکبار دشمن ماست و با دینداری و تواضع و فروتنی برای نجات بشریت بذل جان نمودند. 

? وی با بیان این مطلب که حضرت فاطمه زهرا(س) محور خلقت میباشد، مقام ولایت پذیری، عزم واراده، عبودیت و بندگی، اجتماعی بودن، بعد علمی وحجاب حضرت زهرا(س) را از فضایل این بانوی بزرگ اسلام برشمرد وگفت: شهدا با تاسی از این بانوی نمونه جان خود را در راه اسلام و ولایت فدا نمودند و وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره و ادامه راه این شهیدان هست. 

♻️ در ادامه علی عظیمی از مداحان اهل بیت(ع) به قرائت اشعاری در وصف شهدا و مصائب آنان پرداخت ودر پایان شرکت کنندگان در مراسم با حضور در کنار مزار این شهید خوشنام در جوار یادمان شهدا، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و با آرمان های امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق نمودند.   

  ? خاطر نشان میشود نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دوران دفاع مقدس طی سه مرحله در ۱۵ آذر سال ۶۵، هفتم مهر ۶۶ و چهارم خرداد ۶۷ آماج شدیدترین حملات هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمبارانها ۲۵ نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند و ۹۳ نفر مجروح شدند، اما این نیروگاه علیرغم گستردگی خرابی های ایجاد شده با همت بلند کارکنان خود دوباره احیا شد و اکنون با بیش از ۴ دهه بهره برداری همچنان بالنده و استوار در عرصه تولید برق در کشور حضور مؤثری دارد.

  ? این نیروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه های حق علیه باطل در مجموع ۳۳ شهید و ۱۵۴ جانباز تقدیم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image