رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: فراموش نکنیم برای تامین مطالبات مردم علاوه بر تلاش فردی به مهارت کار جمعی و مدیریت شورایی هم نیاز است.

نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره ششم عصر روز دوشنبه ۲۷/۱۰/۱۴۰۰ با حضور کلیه اعضا، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد.
شعبانی در ادامه گفت: تا زمانیکه عنصر همدلی نباشد طبعا نمی توان کار جمعی کرد. بنابراین ما اعضای شورا علاوه بر اینکه باید بر قواعد کار شورایی اشراف داشته باشیم، در عینحال باید با اتحاد و اتفاق و انسجام، کارها را پیش ببریم و این انسجام و همنوایی باید در جلسات و بازدیدها نمود عینی داشته باشد.

وی یادآور شد: بیش از ۲۲ سال از عمر شورا سپری شده و انبوهی ازتجارب کار شورایی فراروی ماست. این نهاد اکنون باید به دوران بلوغ و پختگی نزدیک شود و این ویژگی را مردم در رفتار و عملکرد اعضای شورا جستجو می کنند و توقع دارند کارها، سنجیده و عقلانی باشد.
شعبانی با تاکید بر اینکه رعایت اخلاق حرفه ای در آن حائز بیشترین اهمیت می باشد افزود: رعایت اصول اخلاقی و انسانی در مناسبات درون شورایی، در تعامل با شهرداری و در برخورد با شهروندان، وظیفه سنگینی است که باید آنرا به دوش بکشیم. لذا انتظار بنده از همکاران عزیز این است که در هر شرایطی، این اصل اساسی را مدنظر داشته باشند.
وی گفت: اخلاق مداری از شاخصه های فرهنگ ایرانی – اسلامی است و نه تنها به فعالیتهای ما جهت و برکت می دهد بلکه برای مردم نیز جاذبه دارد تا جاییکه حتی اگر پاسخ منفی را با برخورد مناسب و زبان خوش بدهیم، به دل مراجعین می نشیند. مردم ما مردمان بسیار بزرگوار، بلند نظر، هوشمند و قدرشناسی هستند. مشکلات و محدودیت ها را درک می کنند و در قبال کاستی ها  صبوری بخرج می دهند اما بد قولی، ندانم کاری، بی اخلاقی و انفعال در قبال بیت المال و سرمایه های شهر را بر نمی تابند و با مشاهده این قبیل موارد، آزرده خاطر و نا امید می شوند. پس با صداقت و هم افزایی، ضمن دادن پاسخ مناسب به اعتماد شهروندان، به آنان امید بدهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطر نشان کرد: در این راستا ما باید بدانیم از قدرت و موقعیتی که با رای مردم به ما تفویض شده چگونه استفاده کنیم.

همکاران عزیز توجه داشته باشند که شورا اگر قدرتی دارد باید در جهت خدمت به مردم بکار گرفته شود. این کار را میتوان با نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری انجام داد، البته نظارت توام با رویکرد تعاملی و نگاه حمایتی و ارائه رهنمودهای لازم. بنابراین قدرت شورا برای این نیست که خدای نکرده به مردم یا حتی به مدیران شهرداری نگاه از بالا به پائین داشته باشیم.
وی همچنین متذکر شد: از شهرداری هم انتظار هست که با تلاش مضاعفی پای کار بیاید. مدیران محترم شهرداری بدانند نظارت شورا و تذکرات اعضای محترم برای مچ گیری نیست بلکه برای کمک به شهرداری جهت پیشبرد امور و در راستای همکاری و حمایت و خصوصا سلامت انجام کارهاست. در یک کلام؛ تذکر، تقابل نیست، عین تعامل است.

لذا وقتی اعضای شورا تذکری میدهند یا طرحی را به بحث گذاشته و احیانا مخالفتی می کنند، همکاران ما در شهرداری توجه داشته باشند که ماهیت کار شورا، بحث و تبادل نظر و پرسش و تذکر و موافقت و مخالفت را با در نظر گرفتن منفعت شهر و مردم، ضروری می سازد. بنابراین نباید موضع بگیرند بلکه باید در صدد اصلاح کار باشند.  
شعبانی یادآوری کرد: باید اذعان نمود چرخهای شهرداری به رغم همه محدودیتها، با همت مدیران و پرسنل زحمتکش این نهاد و البته حمایت و همراهی اعضای شورا بحمدالله دارد می چرخد و خدمات رسانی در سازمانها و مناطق با توجه به مقدورات در حال انجام بوده و راکد نیست و حقوق نیروها نیز بموقع دارد پرداخت می شود و اینها را نباید نادیده گرفت. ضمن اینکه انتظارات شهروندان را نیز باید تامین کرد .
وی با تشکر از همراهی اصحاب رسانه تاکید کرد: آنچه امروز در کارکرد رسانه ها به کار همه مدیران از جمله مدیران شهری می آید، اطلاع رسانی دقیق و بدون سیاه نمایی و بزرگ نمایی یا کوچک نمایی و نیز نقد منصفانه است. متاسفانه در برخی رسانه ها و خصوصا فضای مجازی مشاهده می شود که به بهانه نقد و انتقاد، به طرز تامل برانگیزی در حال تخریب مدیران شهری و اعضای شورا هستند. این امر، سوای ملاحظات حقوقی و اخلاقی، اساسا نفعی برای مردم ندارد و جز دامن زدن به فضای نفرت و انزجار و ترویج بداخلاقی، ثمر دیگری نخواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شورا محدودیتی برای حضور خبرنگاران در جلسات علنی قائل نشده از رسانه ها خواست با نقد منطقی و دلسوزانه به کمک مدیران بیایند و افزود: تردیدی نیست که ما از نقد اصولی استقبال نموده سعی داریم ضعفها را برطرف کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image