معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که با تزریق ۹۵.۸ درصد دز اول و ۸۵ درصد دز دوم در بین گروه هدف ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار نفری ۱۲ سال به بالا، مازندران در رتبه دوم کشور در تزریق واکسن کرونا بعد از استان گیلان قرار دارد.

به گزارش سارخبر به نقل از ایرنا دکتر قاسم اویس افزود: همچنین از مجموع یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر واجد شرایط ۴۰ سال به بالا تاکنون ۱۷۸ هزار نفر معادل ۱۴.۵ درصد در استان مازندران دز سوم واکسن سینوفارم، برکت و بهارات کرونا خود را دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه در استان مازندران ۳۱ هزار نفر از کادر درمان به دلیل این که دزهای اول و دوم واکسن‌ آنها آسترازنکا و اسپوتنیک بود مشمول دریافت واکسن یادآور هستند، خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲ هزار نفر معادل ۴۲ درصد از این جامعه هدف هم واکسن یادآور خود را تزریق کرده اند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ادامه تزریق فراگیر دز سوم و یادآور واکسن به شهروندان استان خبر داد و گفت : شهروندان ۴۰ سال به بالای استان که دز اول و دوم واکسن آنها اسپوتنیک یا آسترازنکا بوده است بعد از گذشت ۶ ماه از تزریق دُز دوم می‌توانند واکسن آسترازنکا یا پاستا کووک پلاس دریافت کنند و افرادی که در این گروه سنی دز اول و دوم واکسن آنها بهارات، سینوفارم و برکت بود با گذشت سه ماه از تزریق دُز دوم می‌توانند همین واکسن ها را برای دز سوم تزریق نمایند.
وی با اعلام این که مراکز تجمیعی تزریق واکسن در مازندران از ۹۷ به ۶۰ پایگاه کاهش یافته است ، علت آن را تثبیت و تعادل در عرضه و تقاضای واکسن برشمرد.
اویس بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا را مربوط به مناطق روستایی مازندران دانست و گفت : تاکنون در مناطق روستایی مازندران ۹۸.۷ درصد از جمعیت گروه هدف دز اول و ۸۹.۴ درصد هم دز دوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند، در حالی که در مناطق شهری تزریق دز اول به ۹۴.۶ درصد و دوم به ۸۳.۴ درصد رسیده است.
وی موجودی انواع واکسن‌ کرونا در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : بر اساس آخرین آمار ۳۰۰ هزار دز واکسن در استان ذخیره شده است ضمن این که ماهانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزاز دز واکسن جدید هم وارد استان می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، همکاری و مطالبه‌گری مردم، فراوانی و دسترسی واکسن و همچنین همکاری خوب کادر درمان در حوزه روستایی و شهری را از جمله دلایل آمار خوب تزریق واکسن کرونا در مازندران برشمرد.
بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۴۷ بیمار جدید به ۳۲۹ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image