به گزارش سارخبر به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، دوره آموزشی پدافند غیرعامل باحضور روسای ادارات شیلات شهرستانها و ستادی مستقل، کارشناسان و مسئول دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل شیلات استان، امروز پنجشنبه مورخ ۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل سالن اجتماعات سپهبد شهید سلیمانی شیلات مازندران برگزارشد.
در ابتدای این دوره آموزشی، حسینعلی حبیبی رئیس اداره حراست و دبیرکمیته پدافند غیرعامل شیلات مازندران بر توجه به اهمیت اقدامات حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند و فرمودند پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن است و از درون ما را مصون می کند تصریح کرد: باید با انجام اقدامات حوزه پدافند غیرعامل جامعه را نسبت به تهدیدات پیرامون مصون سازی کرد. حبیبی درخصوص اجرای برنامه های هفته پدافند غیرعامل (از ۸ آبان تا ۱۴ آبان ماه سال جاری) شیلات استان توضیحات مبسوطی ارائه کرد.
در این جلسه حسینعلی محمدی شیرکلایی بعنوان مدرس دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع تهیه وتدوین طرح هابا اشاره به ساختار تشکیلاتی پدافند غیرعامل در کشور و استان درخصوص تدوین سناریو برای تهدیدات شش گانه (اقتصاد، سایبری، پدافند غیرعامل عمومی، زیستی، کالبدی و پدافندمردم محور)توضیحاتی ارائه کرد. وی درخصوص معرفی پدافند غیرعامل، وضعیت پدافند غیرعامل درکشورهای فرامنطقه ای ، تهدید شناسی، ارتباط پدافند غیرعامل با حوزه زیستی و همچنین به تجزیه و تحلیل در خصوص مناطق حیاتی و حساس حوزه زیستی (شیلاتی)توضیحات مبسوطی ارائه نمود.
محمدی در پایان ضمن پاسخ به پرسش های حاضرین در این دوره آموزشی ضمن تبیین مفاهیم اصول ایمن‌سازی پدافند غیر عامل، اجرای این اقدامات را در هر مرحله طرح ریزی و برنامه ریزی و اقدام اجرایی منجر به ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی پدافند غیر عامل دفاع در برابرتهاجم، بدون استفاده از سلاح و درگیرشدن مستقیم با دشمن و مدیریت اداره مردم با هدف تداوم و استمرار عملکرد و خدمات دستگاه در شرایط ناشی از بحران با مردم بانی، مردم یاری و مردم داری بوده که همه اقدامات باید به این امر منجر گردد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image