• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • 🔷۸۳هزار خانوار در مازندران تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند/مددجویان می توانند درخواست خود را از طریق e.emdad.ir پیگیری کنند

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۸۳ هزار خانوار در استان تحت حمایت قرار دارند و در ۲۷ اداره اجرایی این نهاد در استان به نیازمندان خدمات ارائه می شود.

🔷مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۸۳ هزار خانوار در استان تحت حمایت قرار دارند و در ۲۷ اداره اجرایی این نهاد در استان به نیازمندان خدمات ارائه می شود.

🔷به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حجت الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: خدماتی که از طریق مددکاران خانواده و حوزه های فنی به مددجویان ارائه می شود شامل تسهیلات اشتغال، وام کارگشایی، ساخت وتعمیرات مسکن، جهیزیه، معیشت، فرهنگی، درمانی، مشاوره و…. است.

🔷وی با اشاره به بررسی عملکرد کمیته امداد شهرستانها در راستای خدمت رسانی مطلوب به نیازمندان افزود: در راستای ارائه برنامه ها، فعالیت ها و خدمات و به منظور اصلاح یا حذف فعالیت های غیر ضرور، تقویت فعالیت های مفید و موثر،کمیته امداد مازندران نسبت به ارزیابی مستمر و دوره ایِ برنامه های خود اقدام می کند.

🔷مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: باتوجه به شرایط کنونی حوزه های تخصصی با ادارات اجرایی استان غالبا از طریق ارتباط ویدئویی،عملکردها را به صورت تخصصی و فنی مورد ارزیابی قرار می دهند، تصریح کرد: این روند برای ارائه خدمات بهینه به خانوارهای تحت حمایت و رسیدگی به نیازهای اساسی مددجویان انجام می شود.

🔷وی با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند ۳۶ مورد خدمات را از طریق درگاه اینترنتی ثبت و پیگیری کنند، افزود: مددجویان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه و یا دفاتر خدمات اینترنتی در روستاها و شهرها و بدون مراجعه به دفاتر کمیته امداد و درج کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و نسبت به ثبت و ارسال درخواست خود اقدام کنند.

🔷حجت الاسلام عالیشاه گفت: فعالیت هایی که در کمیته امداد استان در طول سال برای مددجویان انجام می شود برگرفته از برنامه های بلند مدت و میان مدت است وبرای کیفیت بخشی به مددجویان باید فعالیت ها و خدمت رسانی به آنها بهینه ارائه و ارتباط مطلوبی بین نیازمندان و خیران اعمّ ازمودیان زکات، مشترکان صدقات، خیران ، بازاریان و…ایجاد شود.

🔷وی با اشاره به اینکه کمیته امداد مازندران تلاش می کند تا خانوارهای تحت حمایت کمترین مراجعات را به این نهاد داشته باشند، افزود: مددکاران با حضور مستمر، فعالانه و هوشمندانه در قالب بازدید ازمنزل مددجویان نسبت به توان سنجی و نیازسنجی آنها اقدام می کنند تا خواسته ها و نیازهای مددجویان بررسی، در سریعترین زمان ممکن رفع شود و آنها کمترین مراجعه را به کمیته امداد داشته باشند.

🔷مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه ۱۶ درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم ساکن هستند، گفت: در راستای توانمند سازی به مددجویان در بخش های مختلف متناسب با نیازهای آنها، خدمات ارائه می شود.

🔷وی به ایجاد ۴۰۰مرکز نیکوکاری در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز با آمایش محله و شناسایی نیازمندان در اسرع وقت خدمات ارائه می دهند و خوشبختانه مراکز نیکوکاری تخصصی در بخش های اشتغال و کارآفرینی، جهیزیه، فرهنگی و… نیز فعال است.

🔷مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تابستان امسال ۱۲۳۰دستگاه کولر با کمک خیران به مددجویان تحویل داده شد و برنامه ریزی شده تا در وسایل گرمایشی برای مددجویان تحت حمایت تهیه و اهداد شود.

🔷حجت الاسلام عالیشاه بیان داشت: پراخت کمک معیشت، تامین وسایل ضروری زندگی، کمک هزینه ازدواج، وام قرض الحسنه، خدمات فرهنگی، کمک به ارتقاء شاخص های بهداشتی، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، ارائه خدمات حقوقی، پرداخت وام اشتغال، تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن از جمله خدماتی است که به مددجویان ساکن در مناطق محروم ارائه می شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image