• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • خبرهای جدید از منطقه آزاد مازندران/امیرآباد،فریدون کنار و نوشهر سه لکه منفصل در منطقه آزاد استان

به گزارش سارخبر به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران منطقه آزاد مازندران که سالها در پرده بخشی از اختلاف نظر و عدم نگاه یکپارچه به موضوع توسعه ، پنهان و مسکوت باقی مانده بود سرانجام با تدبیر مجید حسین زادگان ، استاندار بیست و سوم و همراه نمایندگان مردم مازندران در مجلس دهم از مناقصه بیرون آمد و پرونده اش به جریان افتاد.

مطالب و اولویت مردمی طرح ایجاد منطقه آزاد با سه لکه منفصل برای پایان دادن به بن بست و ناکامی تاریخی ؛ راهی بود که از سوی حسین زادگان مطرح شد و با جانمایی در سه منطقه ؛ پرونده یکی از بزرگترین محرک ها و تحولات اقتصادی اقتصادی استان را با شتاب قابل قبولی برای حرکت درآمد و با اخبار موافقت سازمان های متولی و مسئول ؛ نهایت مصوبه مجلس را نیز کرد کرد.

منطقه آزاد مازندران در وهله نخست پس از ارایه به معاون اول رییس جمهوری ؛ مورد موافقت آنها گرفتار شد و از آنجا به دبیرخانه رفت و آمد آزاد شد و در این مسئولیت تخصصی تصویب شد.

پس از ماه ها تلاش در سایه وفاق و همدلی در سطح استان و حمایت از دولت های دریایی تدبیر و امید ، مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران با سه لکه منفصل شامل بندر امیرآباد در شرق ، بندر فریدونکنار در مرکز و بندر نوشهر در غرب به صورت فقط به تصویب هیات دولت رسیدگی به منطقه آزاد مازندران ؛ سرانجام برای شکوفایی سراسر استان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و یکی از خواسته های مهم ، اساسی و اولویت مردم شریف مازندران و استان محقق شد.

پس از تصویب طرح منطقه آزاد مازندران در مجلس ، این طرح برای نهایی در شورای نگهبان رفت که در آنجا با ابهاماتی روبرو شد که باید رفع شود.

اینک در تداوم پیگیری ها ؛ استاندار مازندران با تعامل نمایندگان مجلس در تلاش است تا با رای زنی ها ؛ دیدارها و نشست های لازم با درخواست و رفع ابهامات ؛ دریچه نهایی را برای تجلی افق و آینده منطقه آزاد مازندران در راستای شکوفایی اقتصاد و اشتغال استان بگشاید.

حسین زادگان در این راستا و برای گشودن گره آخر ؛ امروز همراه با رییس مجمع نمایندگان استان به دیدار دبیر مجموع تشخیص مصلحت نظام رفت.

در این دیدار نیز جعفر آهنگران ، معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نیز حضور داشتند.

جذب سرمایه خارجی ، ایجاد فرصت جدید جدید و کسب درآمد از افزایش و افزایش صادرات از جمله دستاوردهای مهم این اتفاق بزرگ و معافیت دارایی شماست ، بخشودگی سود و ارزاد گمرکی ، عدم تشریفات لازم و اداری و سهولت در فرآیند صادرات و واردات ؛ محک های تحقق شکوفایی استان از طریق منطقه آزاد مازندران است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image