• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • جمع آوری ۶۰۱۹ امضای الکترونیکی در اعتراض به احداث سد فینسک خطاب به رئیس قوه قضائیه

به گزارش سارخبر در پی تصمیمات مقامات سمنانی بر احداث سد موسوم به فینسک در سرچشمه رود تجن از ابتدا تاکنون واکنش های متعددی از سوی اقشار مختلف مردم و کارشناسان و دانشگاهیان را در پی داشته است . مقامات سمنانی استفاده از آب دیگر نقاط کشور را حق مسلم برای خود دانسته و در این خصوص وجود چاههای نفت در خوزستان را مثال میزنند و عنوان میکنند که نفت متعلق به تنها یک استان نیست . این در حالی است که این استان به نسبت جمعیت خود و آبهای موجود استان دارای مشکل کمبود آب نمی باشد.

مطالعات این سد در دوره دولت قبل انجام و ردیف بودجه به آن تخصیص داده و عملیات احداث سد آغاز گردید که با فشار نمایندگان مازندران و البته کارشناسان و اساتید دانشگاه و گروههای خودجوش کمی تحت الشعاع قرار گرفته و پس از جلسه نمایندگان با وزیر نیرو قرار بود عملیات احداث تا زمان تصمیمات مقتضی کارشناسان متوقف گردد ولی بنابر اطلاع چنین اتفاقی نیافتاد.

هم زمان گروههای مردمی بیکار ننشستند و به هر طریق ممکن سعی در رساندن پیام خود به مسئولان ذی ربط داشتند.

بر همین اساس جمعی از کشاورزان و اهالی روستاهای حوضه رودخانه تجن ساری و عموم مردم، فرآیند دریافت امضای الکترونیک(خطاب به رئیس قوه قضائیه) برای »نه به احداث سد فینسک« از مورخه ۲۳ مهر ۱۳۹۹روی وبسایت کارزار آغاز شد و تا تاریخ ۸ آبان ۱۳۹۹ تعداد ۶۰۱۹ نفر آن را امضا نموده اند.

شایان ذکر است متن و مشخصات تمام
امضاکنندگان این بیانیه در آدرس زیر نیز قابل مشاهده است:
karzar.net/finsk-dam
پلتفرم کارزار به عنوان یک ابزار »بی طرف و مستقل« برای جمع آوری امضا، صحت امضاهای ثبت شده را
تأیید می نماید. امیدواریم با پیگیری مسئوالن مرتبط با این مطالبه، گام موثری در فرهنگ پاسخگویی مطالبات
مردمی برداشته شود. لطفا در صورتی که در خصوص این مطالبه مدنی پاسخ یا توضیحی دارید جهت انتشار
و ارسال آن به امضاکنندگان نامه، با شماره ۰۹۲۲۶۷۰۱۳۸۹ و یا ۰۲۱۱۴۴۲۵۰۳۰۸ تماس بگیرید.

با سپاس
حامد بیدی، مدیر پلتفرم کارزار
– پیوست: متن نامه ی امضا شده
جناب آقای رئیسی
ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام

چنانچه مستحضرید طرحی در حال اجراست که به موجب آن قرار است با احداث سد فینسک، آب بخشی از آب استان سمنان تأمین شود. در این بین به جرأت می توان گفت که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان محیط زیست مخالف اجرای این طرح هستند. درحالیکه اکثر کشورهای دنیا در حال کاهش روند سدسازی هستند، عجیب است که با وجود توصیه کارشناسان و متخصصین، برخی مسئولین بر احداث این سد اصرار می کنند. این اصرار بی دلیل و بدون توضیح، برای جمعی از مردم شائبه دخالت مافیایی قدرتمند و سودجو را نیز به وجود آورده است.
لازم به ذکر است که در صورت احداث این سد بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی کمیاب نیز حیات خود را برای همیشه از دست می دهند. با احداث این سد ۱۰ کیلومتر از مسیر جابه جایی فصلی گونه های جانوری که شامل پلنگ، خرس و بز کوهی می شود به روی آن ها مسدود خواهد شد. این حیوانات مسیر را گم می کنند، به مرتع نمی رسند و کم کم تلف می شوند. پیش از این اگر یک اصله اورس در این منطقه به روی زمین می افتاد قیامتی به پا میشد اما امروز می بینیم که صدای اره برقی جنگل را برداشته و در کمال حیرت و ناباوری ده ها و صدها اصله از این درخت بسیار ارزشمند و کمیابقطع می شوند تا مسیر سد را هموار کنند. خالصه بگوییم که وقتی همه این نشدنی ها را شدنی می بینیم به این جمع بندی می رسیم که آبرسانی به مردم سمنان بهانه ای بیش نیست.لذا از آن مقام محترم درخواست می شود تا هرچه سریعتر به این موضوع ورود کرده و با توجه به نظرات کارشناسی و همچنین بررسی نظر افکار عمومی در این مورد، مانع تصمیم گیری اشتباه و آسیب به حقوق
مردم شوید.
با تشکر
– امضا شده توسط ۶۰۱۹ نفر
– نویسنده: حسن بریمانی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

۱ نظر در حال حاضر

  1. با تصمیمات غلط و غیر کارشناسی ،به زعم اعتبار بخشیدن به منطقه خود خیانت به کشور و آیندگان هست.
    اجازه ندهید آیندگان شما را نفرین کنند.
    شهدا جهت اجرای عدالت به شهادت رسیدن.
    مدیون شهدا هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image