به گزارش سارخبر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، مرتضی میرزایی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان در شهرستان نور به مراجع قضائی و انتظامی آن شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنان، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات فنی و مهندسی متهم اصلی این پرونده را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران پلیس فتا شهرستان نور پس از شناسایی مخفیگاه متهم، در عملیاتی غافلگیرانه وی را که به عنوان دوره گرد و فروشنده میوه و تره بار در بازارهای هفتگی سراسر استان فعالیت می‌کرد، دستگیر کردند.

میرزایی خاطرنشان کرد: متهم که دارای سابقه سرقت در زمینه برداشت غیرمجاز از طریق اسکیمر و فیشینگ بود در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری ۳/۵ میلیاردی از مردم با روش دریافت اطلاعات آنان از طریق کارت‌های عابر بانک (فیشینگ) اعتراف کرد.

وی با بیان این که تاکنون ۲۰ نفر از شهروندان با مراجعه به پلیس از متهم اعلام شکایت کردند، از دستگیری یکی از همدستان متهم اهل اصفهان و ساکن شهرستان قائم شهر در ادامه رسیدگی به این پرونده خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری همدست متهم نیز خبر داد و اظهار کرد: این ۲ کلاهبردار حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است.

وی در خاتمه به مردم توصیه کرد ضمن خودداری از قرار دادن اطلاعات هویتی، بانکی و رمز عابر بانک خود به سایر افراد، در موقع پرداخت هرگونه وجهی از طریق کارت‌های عابر بانک مواقب سوء استفاده افراد شیاد و کلاهبرداران باشند و در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

فارس

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image