پروژه مسکن مهر ساری جان تازه ای یافت

  • توسط سرویس خبر
  • شهریور ۲۳, ۱۳۹۹
  • ۰
مسکن مهر میارکلا

کلنگ اجرای پروژ ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن مهر ساری که در نزدیکی روستای میارکلا (آخرین روستای ساری بطرف جویبار) سال ۸۷ طی قراردادی با ۱۶ پیمانکار به زمین زده شد و قرار بود خانه ها طی ۱۵ ماه تکمیل و تحویل متقاضیان شود ، ولی هیچ خانه ای در دولت نهم و دهم تحویل متقاضیان نشد و پروژه با مشکلات فراوان به دولت یازدهم و دوازدهم به ارث رسید.

بر اساس اعلام روز یکشنبه روابط عمومی راه‌وشهرسازی مازندران ، عملیات محوطه‌سازی مسکن مهر ساری با اعتبار معادل ۱۱۲ میلیارد ریالی آغاز شده است.

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که با این اعتبار اجرای کانال جهت جمع آوری آبهای سطحی با استفاده از لوله های کاروگیت ، زیرسازی ، روسازی و آسفالت و جدول بتنی معابر و اجرای دیوار و سردرب ورودی نگهبانی مجتمع مجموعه اقداماتی انجام می شود.

وی مدت زمان اجرای آن را ۶ ماهه اعلام کرد.

نظری با اعلام این که پیمانکار پروژه از زمان عقد قرارداد در سوم شهریور ماه امسال نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام کرده و تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، افزود که در اجرای طرح جمع آوری آبهای سطحی و هدایت به رودخانه از لوله های کاروگیت استفاده می شود که استحکام بالایی دارد و قادر به تحمل فشار بالا در زیر سطح زمین است ضمن این که مقاومت و با دوام تر از سایر لوله هاست و انعطاف پذیری بالایی دارد.

نظری گفت که همچنین با توجه به این که از لحاظ ایمنی جوی های معمولی بدون پوشش هستند و از این بابت حوادثی را موجب می شوند ، با اجرای لوله های کاروگیت این مشکل رفع شده است .

پیش از این در هفته دولت سال جاری طرح آبرسانی این پروژه بر زمین مانده مسکن مهر بهره برداری شده بود.

طرح آبرسانی شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۴۵ لیتر در ثانیه، احداث خط انتقال آب به طول ۹ و نیم کیلومتر، احداث مخزن بتنی به حجم ۲ هزار متر مکعب ، احداث ایستگاه پمپاژ، احداث شبکه توزیع آب به طول چهار کیلومتر بوده است.

عملیات آبرسانی به این پروژه مسکن مهر سال ۹۱ آغاز شد و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به انجام رسید.

ساخت مسکن مهر ساری درزمینی به مساحت حدود ۱۹ هکتار حدفاصل جاده جویبار به ساری در ۸۵ بلوک ۱۰ طبقه ای طراحی شد. پیش از این حدود ۴۰۰ واحد از خانه های این پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شد و قرار است ۸۰۰ واحد دیگر دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس اعلام مدیر پروژه مسکن مهر ساری ، بقیه واحدهای این پروژه که شامل یک‌هزار و ۶۰۰ واحد است تا پایان نیمه نخست سال ۹۹ افتتاح می‌شود.

یکی از دلایل تاخیر در ساخت و افتتاح مسکن مهر ساری تخلف مالی سه شرکت پیمانکار در ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی بود در نهایت با دخالت دادستانی رفع شد. اختلاف بر سر نرخ تسهیلات با یکی از بانک ها و نبود متقاضی برای تعدادی از واحدها هم از دیگر مشکلات این پروژه بوده است.

ایرنا

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image