سیلاب

بارش شدید باران عصرگاهی روز چهارشنبه محور جنگلی گلوگاه در شرق مازندران را به شهرستان دامغان در استان سمنان مسدود کرد.

به گزارش سارخبر به نقل از ایرنا بر اثر بارش شدید باران و سقوط درخت و گل و لای به داخل جاده در محور جنگلی گلوگاه در شرق مازندران به شهرستان دامغان در استان سمنان را مسدود کرد و هم اکنون دهها دستگاه  خودروی  سواری و کامیونت های عبوری حامل روستاییان و محصولات کشاورزی در مناطق هزار جریب بخش یانه سر شهرستان بهشهر و گلوگاه در انتظار بازگشایی این محور هستند.

شب گذشته نیز طبق اطلاعات مردم منطقه بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل در روستاهای شرق استان مازندران به ویژه مناطق هزار جریب بخش یانه سر شهرستان بهشهر و خسارت به مزارع گندم در آستانه برداشت و سیب زمینی و باغات شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت : بارش شدید باران شب گذشته و عصر امروز باعث ورود گل و لای و سنگ به داخل جاده در برخی مناطق کوهستانی در غرب ؛ شرق و مرکز استان مازندران شده است. علی اصغر احمدی عصر روز چهارشنبه این خسارت ها را مربوط به منطقه جنت آباد شهرستان رامسر، بخش لایجان شهرستان آمل ، تیله نو و گلوگاه به دامغان در شرق استان اعلام کرد. هم‌اکنون نیروهای راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران به منطقه اعزام شدند و سرگرم بازگشایی محورهای مسدود شده ناشی از وقوع بارش سیل آسا شب و روز گذشته هستند.

وی در مورد خسارت های احتمالی ناشی از سیل به  اراضی کشاورزی و باغات  در استان مازندران به خصوص شرق این استان اظهارداشت : تاکنون گزارشی از سوی مسوولان محلی مبنی بر خسارت ناشی از بارش رگباری شدید شب و روز گذشته به محصولات زراعی اعلام نشده است.

براساس گزارش هواشناسی استان مازندران بارش های رگباری همراه با رعد و برق که از روز گذشته وارد استان شد تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و پس از آن هوای استان صاف و دمای هوا نیز افزایش نسبی خواهد داشت. محور جنگلی گلوگاه به دامغان  معروف به کریدور شمال- جنوب حدود ۷۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی راهداری استان مازندران قرار دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image