ونتیلاتور

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران که پیش از این در حوزه تولید الکترونیک فعالیت می‌کرد در یک حرکت جهادی اقدام به تولید دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور برای بیماران کرونایی با صرف هزینه بسیار پایین‌تر از هزینه خرید نمونه خارجی کرد.

به گزارش سارخبر به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران ، دکتر علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور دستگاهی است که هوای قابل تنفس را به داخل ریه فرستاده و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج می‌کند.

وی تصریح کرد: این محصول عملیات ونتیلاسیون را برای بیمارانی که شرایط حاد تنفسی ندارند در طولانی مدت انجام می دهد، این دستگاه به دلیل ابعاد کوچک، وزن سبک و آسانی عملکرد در منزل، آمبولانس، بخشهای ویژه با درجه اهمیت کم قابل استفاده است.  

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خاطرنشان کرد: این دستگاه اکسیژن و هوای فشرده شده را به میزان مورد نیاز برای بدن با هم ترکیب کرده، سپس آن را گرم و مرطوب می‌کند و توسط تیوب‌های مخصوصی تحت عنوان مدار تنفسی به بیمار تحویل می‌دهد.

معتمدزادگان ادامه داد: انتخاب ونتیلاتور بستگی به شدت روند بیماری، طول مدت حمایت تهویه‌های، سطح هوشیاری بیمار و امکانات بیمارستان دارد، از طرفی کمبود تعداد این دستگاه در شرایطی که بیماران بیشتری به آن نیاز داشته باشند، می‌تواند موجب مرگ افراد شود. 

وی بیان کرد:  یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مراکز درمان در برابر تجهیز این دستگاه دارند، قیمت بالا و عدم بومی بودن تولید اغلب این دستگاه‌ها است. 

شعیب نادعلی زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان تراشه پردازان جهان سازنده این دستگاه در ادامه اظهار کرد: در بیماری کووید- ۱۹ ریه فرد بیشتر از سایر اعضا درگیر بیماری می‌شود بنابراین نمی‌تواند تبادل اکسیژن را به راحتی انجام دهد و اگر دستگاه ونتیلاتور به موقع برای جبران کم کاری ریه به بیمار کمک نکند، منجر به فوت بیمار و یا مشکلات حاد ریوی حتی پس از بهبود می‌شود.

وی افزود: این دستگاه حاصل تلاش شبانه روزی و حرکت جهادی شرکت دانش بنیان تراشه پردازان جهان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران  بوده و برای کمک به بهبود بیماران کرونایی و شرایط فعلی کشور عزیزمان ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تراشه پردازان گفت: از جمله مزیت‌های این دستگاه ساخت با هزینه‌ای بسیار پائین‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی، قابلیت حمل و جابجایی راحت، انعطاف پذیری بالا، کاربری آسان و قابلیت، آموزش سریع به اپراتور، قابلیت تعویض مخزن هوا، قابلیت تصفیه ی هوا و مرطوب سازی، قابلیات اتصال به کامپیوتر برای مانیتورینگ و ثبت اطلاعات، قابلیت تنطیم سرعت نوسانات ورودی هوا است.

نادعلی‌زاده تصریح کرد:  دستگاه ونتیلاتور تولید شده در شرکت تراشه پردازان جهان با قابلیت کارکرد به مدت ۳ ساعت با باتری، داخلی علاوه بر تغذیه خارجی، قابلیت استفاده به صورت غیرتهاجمی (تنفس دهی با ماسک) است.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه قابلیت استفاده برای نوزادان، اطفال و بزرگسالان،  تنطیم میزان حجم هوا (دم و بازدم) توسط ولوم تعبیه شده بر روی دستگاه و تولید انبوه در زمان کم را دارا است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image