سارخبر: مدیرعامل  شرکت مولد ستاره بابل –  بابلسر گفت: با شروع یک نیروگاهی در مقیاس کوچک معضل برق بابل – بابلسر رفع می شود.

به گزارش سارخبر: محمود بیانی گفت : با توجه به اینکه در طی چند سال اخیر جمعیت  کشور افزایش چشمگیری داشته ، و در پی آن با ایجاد شهرک های صنعتی و مجتمع های مسکونی و تجاری  به طبع  تامین برق در سطح  کشور و منطقه  بویژه در شهرستان بابلسر  نیازمبرم  محسوب می شود.  پس گام برداشتن در این مسیر از سوی افراد متخصص  و مجرب بعنوان یک شهروند ایرانی نوعی پاسخگویی به تعهدات اخلاقی شهروندی است ، حال پیرو سیاست های اتخاذ شده  وزارت نیرو مبنی بر اینکه بخش خصوصی می تواند در ‌احداث نیروگاه جهت تولید انرژی و تولید برق وارد عمل شود، با انعکاس این خبر مصمم شدیم ، یک نیروگاهی در مقیاس کوچک احداث و  وارد  مدار کنیم.

رئیس هئیت مدیره شرکت مولد ستاره بابل – بابلسر تصریح کرد: هرساله در تابستان بعلت حجم مصرفی زیاد شهروندان به انرژی الکتریکی ، معضل کمبود انرژی و الکتریسته  مشهود است ، امیدواریم طی  روزهای پایانی سالجاری اولین مگاوات برق را وارد مدار کنیم و بهره برداری شرایط فعلی را بالاتر ببریم.

مهندس محمود بیانی با اشاره اینکه جهت مراحل اداری ،  مقدماتی و درخواست مجوز آن در زمستان سال ۹۳  استارت آن را زدیم ، افزود: خوشبختانه از  زمستان ۹۳  با پیگیری مجدانه توانستیم ، بعد از دریافت مجوز فعالیت از سوی شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع  برق استان مازندران با انعقاد قرارداد فعالیت کاری را بصورت جدی آغاز کنیم ، که ماحصل دوندگی آن خرید و تحویل تجهیزات تولید برق از کشور فرانسه است،  که این تجهیزات خریداری شده یکی از برند های معروف دنیاست ، و موتور آن با کارکرد بسیار عالی و دارای  راندمان  بالاست  و  نهایتا بخاطر همین قابلیت های تجهیزات توانستیم با برق منطقه ای استان مازندران قرارداد ببندیم. گرچه  تابلو و ترانس را  در داخل کشور تهیه  و آن را  نصب کردیم.

وی همچنین در خصوص طرح و برنامه های آتی این شرکت گفت: انتظار داریم با حمایت مسئولین و مدیران دلسوز استانی و شهرستانی در بخش حمایتی از وجود تسهیلات بانکی  و یا دیگر منابع مالی‌‌‌‌وجذب‌سرمایه‌گذار بتوانیم ۲ مگاوات فعلی‌اتصال‌به بخش توزیع را به ۲۵ مگاوات‌و‌اتصال‌به بخش فوق توزیع برسانیم، و اجرای این پروسه مشروط  براستفاده از تسهیلات بانکی‌و‌‌یاجذب‌سرمایه‌گذار جهت تجهیز و تامین ابزار و امکانات مورد نیاز شرکت است ،  هرچند در شرایط فعلی ۳ نفر از افراد ‌متخصص‌وفارغ‌التحصیلان‌دانشگاهی‌ را جذب کردیم ولی در صورت توسعه و اجرای طرح های جدید ، توان جذب ۲۰ نفر از افراد متخصص و تحصیلکرده رشته مربوط به آن را داریم.

مهندس  بیانی در خصوص اهداف کلی این شرکت گفت: اهداف کلی این شرکت علاوه بر تولید برق و انتقال آن به شبکه ، دارای مزایای  جانبی بی شماری است که به نکاتی از آن اشاره می کنیم. مثلا  ‌از‌ حرارت ‌و co2 این‌نیروگاه‌در فضای گلخانه  می توانیم ‌استفاده‌کنیم‌ ، بی آنکه ریالی هزینه پرداخت کنیم.  یا با فراهم کردن بخش دیگری از تجهیزات‌و‌ماشین‌آلات جانبی می توانیم از خروجی اگزوز آن  co2 مایع استحصال‌کنیم ‌که‌کاربردهای‌فراوان‌در‌صنایع‌مختلف‌دارد. همچنین برای خشک کردن‌برنج‌‌و‌احداث شالیکوبی ‌میتوان‌از‌حرارت‌خروجی‌‌این‌نیروگاه‌بهره‌برد . و‌یاحتی ‌حرارت‌آن‌در دستگاه میوه خشک کن هم قابل استفاده است . و یکی دیگر از مزایای آن   آبگرم مورد نیاز  صنایع همجواراست، که از لحاظ اقتصادی برای صنایع همجوار ‌توجیه‌اقتصادی‌بالایی‌دارد .

مدیرعامل شرکت مولد ستاره بابل- بابلسر در خاتمه تاکید کرد : این شرکت با تمام تلاش ، توان ، فکر ، اندیشه ، ابزار، امکانات  و نهایتا سرمایه موجودی توانسته ، شکل پروژه اجرایی این طرح را از نقطه صفر به نقطه ای که در مرحله  استارت زدن آن هستیم ، نگه داشته  و مشتاقیم بعنوان یک هدیه ماندگار به رسم آغازین ایام نوروزی به شهروندان  بابل ، کله بست و بابلسر واگذار کنیم . و معضل برق بابل و بابلسر را برای همیشه از ذهن شهروندان شهرستان های فوق الذکر محو سازیم . و جهت دستیابی به این نتیجه غایی بستگی به حمایت بی دریغ دولتمردان منطقه دارد ، که لااقل با معرفی به منابع مالی موثق و مطمئن ، بتوانیم ‌برای‌توسعه‌‌و‌تجهیز آن گام نهایی را برداریم.

این‌شرکت‌ در‌ راستای‌توسعه‌ و‌ تجهیز ‌این ‌نیروگاه ‌سرمایه‌گذار‌میپذیرد.

کاظمی/سارخبر

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image