به گزارش سار خبر در شهرستان فریدونکنار: حسین منفردی در همایش روز ملی جمعیت در جمع مردم و مسوولان در مجتمع فرهنگی شهید رجایی این شهرستان، اظهار کرد: هیچ جامعه و ملتی توسعه پیدا نمی کند مگر اینکه دارای برنامه و اهداف دقیق، منسجم، هماهنگ به روز داشته و با تدبیر و درایت آن را هدایت کنند.
وی با اشاره به چگونگی رشد جمعیت، افزود: اگر شرایط فوق میسر شود، جمعیت می تواند قدرت و اقتدار را در جامعه به وجود آورده و در راستای حل مشکلات عدیده از جمله تورم و گرانی قدم بردارد.
فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: یکی از شعار های دولت تدبیر و امید اعتدال بوده که اگر در حوزه جمعیت اعتدال برقرار نشود جامعه دچار مشکلات گوناگونی خواهد شد.
این مسئول با اشاره به لزوم شعار اعتدال دولت تدبیر و امید در حوزه جمعیت و جلوگیری از تک فرزندی در جامعه، بیان کرد: اگر قرار است جامعه ای موفق در دنیای کنونی و مدرن داشته باشیم، باید بر اساس سیاست های کلی نظام که مقام معظم رهبری تعیین کردند با برنامه ریزی اجرایی دقیق و با تفکر و اندیشه سیستمی به همه ابعاد افزایش جمعیت توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود تک فرزندی در خانواده ها، ادامه داد: این فرزندان از نظر عاطفی و روحی و روانی دچار مشکل می شوند. مدیران باید با توجه به مبانی دینی و اسلامی و با داشتن برنامه مناسب در راستای افزایش جمعیت و جلوگیری از پیری جامعه و جوان گرایی اقدام نمایند در این صورت جمعیت می تواند رافع مشکلات و مسائل جامعه باشند و در غیر آن خود معضل اجتماعی خواهد بود.
منفردی به برنامه های دولت استکبار اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مستکبران هم برای جامعه پیر و هم جامعه جوان ما برنامه دارند، ولی ما باید بر اساس چشم اندازی که ترسیم کردیم بر اساس نیاز و مقتضیات زمان و مکان عمل کنیم. اگر تعادل بین توسعه پایدار و جمعیت برقرار نشود جامعه دچار مشکل اساسی و عدیده ای می شود که یکی از مشکلات امروزی نداشتن برنامه مناسب در راستای مدیریت جمعیت نخبه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل فرار مغز ها در جامعه نداشتن برنامه مناسب است، گفت: بزرگ ترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی است که به عنوان موتور محرک، جامعه را به حرکت درآورده و در راستای اهداف نظام هدایت می کند.
فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه یکی از مهارت های مهم انسانی مهارت ارتباط است، اظهار کرد: اولین قدم در بحث تربیت فرزندان برقراری ارتباط موثر و مفید است که بسیاری از والدین ندارند که من پیشنهاد می کنم در این خصوص باید سازمان های مردم نهاد شکل گرفته و با مشارکت انسان های با تجربه و متخصص در راستای تربیت فرزندان شایسته و صالح حرکت کنیم.
این مسئول گفت: مسئولین باید در راستای مدیریت افزایش جمعیت تلاش کرده و با برگزاری همایش های متعدد هماهنگ با حرکت توسعه پایدار در راستای تکامل انسانی و افزایش نیروی جوان جامعه قدم بردارند تا جامعه ما به یک جامعه جوان، پویا و کارآمد تبدیل شود. / کاظمی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image