به گزارش سارخبر در شهرستان بابلسر: علی رحیم پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ، ضمن بیان مطالبی در خصوص شخصیت و جایگاه شهید دکتر بهشتی و نیز جایگاه قوه قضائیه در بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری  و قانون اساسی اظهار داشت : اصلی ترین وظیفه قوه قضائیه اقامه عدل است و اساسی ترین رکن و مقدمه اقامه عدل استقلال می باشد که در نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال قوه قضائیه به نحو شایسته ای در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و می باشد.

رئیس دادگستری شهرستان بابلسربا بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ ۸۹۱۱فقره پرونده در دادسرای بابلسر رسیدگی شد . افزود : علاوه بررسیدگی به این تعدادپرونده، تعداد۳۰۲فقره پرونده مانده سالهای قبل نیزرسیدگی شده که مجموعادرسال۹۵تعداد۹۲۱۳فقره پرونده دردادسرارسیدگی واظهارنظرشده است .

این مقام قضایی تعداد رسیدگی پرونده در  محاکم حقوقی و کیفری شهرستان را  ۱۰,۵۸۹فقره پرونده عنوان و بیان داشت:  با رسیدگی تعداد ۷۳۲ فقره پرونده از سالهای قبل مجموعا ۱۱,۳۲۰ فقره پرونده در محاکم کیفری و حقوقی شهرستان بابلسر در سال  ۱۳۹۵ رسیدگی شده است.

وی شورای حل اختلاف را تشکل مردمی برشمرد و عنوان داشت:  حدود ۶هزار پرونده  در شورای حل اختلاف شهرستان بابلسر رسیدگی و اظهارنظر شده است.

رحیم پور ادامه داد براساس قانون برنامه پنجم توسعه متوسط رسیدگی درامورکیفری به دوماه ودرامورحقوقی به پنج ماه بایدکاهش می یافت که خوشبختانه در بابلسربه این هدف برنامه دست یافتیم

وی با تشکرو قدردانی  از همه  همکاران قضایی و اداری شهرستان بابلسر، رسیدگی به ۲۰,۵۳۳  فقره پرونده دادسرای محاکم و حدود ۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف پاسخگویی به حجم عظیم مراجع کنندگان را کاری بسیار سخت و دشوار توصیف و خاطرنشان کرد : امروز، امانتدار عزت، قدرت و عظمت نظام اسلامی و وارث خونبهای ارزشمند شهیدان هستیم و تامین امنیت و آرامش جامعه از جمله رسالت های خطیر بر گرده ما است و می باید این وظیفه را در قبال خداوند و ملت رشیدمان به نحو احسن ایفاء نماییم. / کاظمی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image