رئیس هیات غریق نجات نوشهر گفت: برای استقرار ناجیان غریق و سرکشی به نقاط مختلف در سواحل مازندران امکانات اندکی وجود دارد.

سارخبر به نقل از ایسنا در مازندران سیروس غضنفریان با اشاره اجرای برنامه ریزی دقیق تر نسبت به سال گذشته در مناطق حادثه خیز در جهت کاهش غریق اظهار کرد: در طول ۵۰ کیلومتر نوار ساحلی نوشهر حدود ۴۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد.

وی افزود: با توجه به آزاد سازی سواحل که در سال ۹۵ اجرایی شد این احتمال که نقاط حادثه خیز شنا افزایش یابد وجود دارد.

رئیس هیات غریق نجات نوشهر با بیان اینکه ناجیان غریق امسال نسبت به سال های گذشته از نظر آموزش و عملکرد بهبود یافته اند تصریح کرد: جهت رفاه و آرام بخشیدن به مردم و مسئولان در نقاط حادثه خیز تابلوی شنا ممنوع نصب شده است و امیدواریم مردم به تابلوهای هشدار دهنده دقت لازم را داشته باشند.

غضنفریان با تاکید بر اینکه در زمینه استفاده از دریا در نقاط طرح سالمسازی نیاز به فرهنگ سازی از سوی همه مردم دارد خاطر نشان کرد: وقتی در جایی تابلوی شنا ممنوع نصب می شود از مسافران و همشهریان درخواست می شود حتما به تابلوهای هشدار دهنده دقت کنند.

وی کمبود امکانات نقلیه را از مشکلات امسال دانست و گفت: جهت سرکشی از نقاط حادثه خیز و استقرار ناجیان غریق هیچ بودجه ای وجود ندارد و نیاز است وسیله نقلیه مناسب و سایبان و آلاچیق در اختیار ناجیان قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت حدود ۷۰ ناجی غریق در سال ۹۶ در طول نوار ساحلی نوشهر ابراز کرد: این تعداد در دو شیفت صبح و عصر از ابتدایی ترین نوار ساحلی نوشهر تا انتهایی ترین را پوشش می دهند.

غضنفریان افزود: سال گذشته یک دستگاه جت اسکی در اختیار هیات غریق نجات نوشهر بود که دچار نقص فنی شده است و قابل استفاده نیست و از مسئولان درخواست می شود این جت اسکی برای استفاده آماده شود.

وی تاکید کرد: برای سرکشی بهتر به نقاط حادثه خیز و ناجیان غریق نیاز به یک دستگاه خودرو است که باید تامین شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image