به گزارش سارخبر در ساری: سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران در این مراسم  ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتی (ع) گفت: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا با توجه به فضای معنوی این ماه در زمینه بهبود آموزش جامعه بهره بگیریم.
دکتر آرام با بیان اینکه رافت و الطاف الهی در ماه مبارک رمضان شامل حال بندگان خدا می شود اظهار کرد: سرکشی و توجه به محرومان و مستمندان از سنت های حسنه و باقیات صالحات است که ثواب الهی در پی دارد.بهزیستی زمینه ساز رهایی قشر آسیب پذیر از بند مشکلات است و ما با افتخار تمام سعی خود را برای حل یا کاهش فشار مشکلات مردم به کار می گیریم.
مدیر کل بهزیستی مازندران یکی از برنامه های بهزیستی را در این ماه  برگزاری محفل انس با قرآن دانست و اظهار داشت : محفل انس با قرآن  هم اکنون با حضور قاری بین المللی استاد رستمی وبیش از ۱۵۰۰نفر از خانواده بزرگ بهزیستی در حال اجرا می باشد .
وی گفت: هدف از برگزاری این مراسم معنوی ایجاد شرایطی است که جامعه هدف با قرآن و آموزه های آن انس پیدا کند و با به کارگیری آن در زندگی بتوانند بر مشکلات و آسیب هایی که دارند فایق آیند.
به گفته وی در تمام شب های ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان های مختلف برنامه های فرهنگی برای گروه های مختلف جامعه هدف با حضور خیرین برگزار شده و درواقع شرایط آشنایی جامعه با نیازمندی های جامعه هدف بهزیستی فراهم گردیده است.
دکترآرام  تصریح کرد: یکی از مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد این است که جامعه هدف بهزیستی شهروندان این جامعه هستند و مثل همه حق دارند از همه امکانات و موهبت ها برخوردارشوند.اگر قرار باشد همه کارها را سازمان بهزیستی بسپاریم قطعا این سازمان نه امکانات و نه اعتبار و نه نیروی لازم را دارد این افراد حق دارند در جامعه امرار معاش کنند و مثل من و شما در جامعه رفت و آمد کنند.
دکتر آرام اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم بر نیاز این افراد فایق آییم باید برنامه ریزی و همت جمعی از سوی همه دستگاه ها صورت گیرد و بتوانیم با هم دلی و حمایت همه مسئولین و دستگاه ها برای رفع نیاز این افراد اقدام کنیم
مدیرکل بهزیستی مازندران  درادامه گفت : مهم ترین نیاز این افراد تغییر نگرش و فرهنگ جامعه است و اگر جامعه این افراد را به عنوان واقعیت بپذیرد که در اطراف ما انسان هایی وجود دارند که به خاطر مشکلات اجتماعی دچار محدودیت شدند و هر کدام از ما به مسئولیت خود آگاه باشیم مطمئنا مشکل همه این افراد حل خواهد شد.
وی بیان داشت: در طی ماه مبارک رمضان به ۱۰۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان مازندران در طرح کمک هزینه امنیت غذایی با مبلغ ۳۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲۰ هزار تومان به افراد معلول و افراد سرپرست خانوارد و بد سرپرست واریز شد و حدود ۲۵ هزار سبد کالا به افراد تحت پوشش بهزیستی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image