سار خبر: هفت میلیون تومان رقمی ست که برای پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث بدون کروکی در حوادث رانندگی سال ۹۶ در نظر گرفته شده و بخشنامه ی آن نیز به واحدهای اجرایی شرکت های بیمه کشور ابلاغ گردیده است.

به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، مدیریت بیمه های اتومبیل شرکت بیمه ایران دستور العملی در این خصوص را به واحدهای اجرایی خود صادر کرده و اعلام داشت: با عنایت به افزایش نرخ دیه در سال ۱۳۹۶ و ابلاغ ارقام تعهدات جدید خسارت بدنی و مالی حق بیمه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، سقف پرداخت خسارت مالی بدون کروکی بیمه نامه های شخص ثالث منوط به تحقق شرایط مندرج در قانون، ۷۰ میلیون ریال اعلام می شود.

طبق این بخشنامه، کلیه ی شرکتهای بیمه کشور موظف هستند از نخستین روز فروردین ماه سال ۹۶ بیمه نامه شخص ثالث را با تعهدات بدنی ۲۸۰ میلیون تومان (معادل دیه ماه های حرام) و تعهدات مالی حداقل ۷ میلیون تومان و بیمه حوادث راننده را با تعهدات بدنی حداقل ۲۱۰ میلیون تومان صادر کنند.
با در نظر گرفتن مصوبه ی سال ۱۳۹۵، مبنی بر این که جبران کسری پوشش بیمه ثالث ناشی از افزایش مبلغ دیه در خسارات وارده به شخص ثالث در حوادث روی داده، بر عهده ی صندوق تامین خسارت های بدنی خواهد بود، خرید الحاقیه برای افزایش تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث لازم نمی باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image