تجلیل از نخبگان و چهره های شاخص استان مازندران

  • توسط سیدمحمد کاظمی
  • اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶
  • ۰

به گزارش سار خبر: جشن میلاد امام زمان (عج) و مراسم تجلیل از نخبگان و چهره های شاخص استان مازندران با حضور دکتر انوشیروان محسنی بند پی معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، دکتر علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف ساری و میاندرود ، دکتر پهبد پورشبانان قائم مقام و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور ، دکتر حسن نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ، دکتر سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران ،  دکتر فریبا بریمانی مدیرکل  دفتر توانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور ، دکتر فاطمه عباسی مشاور رئیس در امور بانوان سازمان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در سینما سپهر ساری برگزار شد.
دکتر انوشیروان محسنی بند پی معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت : راه اندازی و توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی یکی از خدمات سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید است که با مداخلات بهنگام در بحران های فردی و خانوادگی و انجام مشاوره ها  ، نقش بسزایی در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی همچون طلاق و خودکشی داشته است  .
معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی ۱۴۰ اورژانس اجتماعی در  شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت  در کشور خبر داد و گفت: این اورژانس ها با حضور در محلات آسیب پذیر نسبت به رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و خانوادگی اقدام می کند.
وی افزایش حدود سه و نیم برابری مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را به عنوان بخشی از عملکرد دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت : مستمری خانوارهای یک نفره تا سه نفره که تا سال ۹۴ بین ۵۳ تا ۷۱ هزار تومان بود ، اکنون به بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است .
معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور  گفت: تمام خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده در برنامه توسعه ششم است، می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاهی نام نویسی کنند تا مشمول دریافت کمک های نقدی دولت شوند .
وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: افزایش مستمری مددجویان مختص به زمان انتخابات نبوده بلکه موضوع  افزایش مستمری  در شهریور سال ۹۵ در دولت یازدهم مطرح  شد ، و قبل از قانون برنامه توسعه ششم به ریاست محترم جمهور در قالب پیشنهاد ارائه گردید .
دکترمحسنی بندپی با بیان اینکه حقوق شهروندی ، برابری اجتماعی ، همبستگی و وحدت اجتماعی سه مولفه ای است که دولت تدبیر و امید سرلوحه کار خود قرار داد .  افزود: در تحقیق اخیر  که در دانشگاه علامه طباطبایی تهران انجام شد حس تعلق اجتماعی در دولت یازدهم بیش از دولت های قبل بوده است.
دکتر علی اصغر یوسف نژاد در این مراسم  گفت: اقدامات دولت تدبیر و امید برای کاهش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق قابل ملاحظه است که هم اکنون رشد این آسیب ها متوقف شده است .
نماینده مردم شریف ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی  از مازندران اظهار داشت : نرخ رشد طلاق این استان در سال ۹۱ دو و چهار دهم درصد بوده که در سال ۹۶ رشد صعودی فرایند طلاق در استان کاهش یافت .
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تداوم این موفقیت در کنترل آسیب های اجتماعی را منوط به همکاری دستگاههای اجرایی مختلف دانست و گفت : برای ادامه یافتن این موفقیت ها تنها سازمان بهزیستی به عنوان دستگاه متولی به شمار نمی رود .
وی از سازمان بهزیستی به عنوان نهاد خط مقدم در مقابله با آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت : تاثیرگذاری عملکرد این سازمان در جامعه ملموس است .
در ادامه این مراسم  دکتر سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی استان مازندران نیز  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بخصوص نیمه شعبان و خیر مقدم خدمت مهمانان کشوری و استانی گفت : ما به خودمان می بالیم و افتخار می کنیم که به عنوان خادمان جامعه هدف بهزیستی این فرصت خدمت به ما داده شده تا در مسیر توانمند سازی آنها گام برداریم .
مدیر کل بهزیستی مازندران بالندگی ، شادابی جامعه هدف بهزیستی برای دستیابی به  موقعیت های اجتماعی بهتر را مدیون دولت تدبیر امید دانست و اضافه کرد:  دولت تدبیر و امید نه تنها رویکرد بلکه نگاه به سمت سازمان بهزیستی را تغییر داد و جای پروش ناکامی و نیاز مندی حس امید را در جامعه هدف بهزیستی ایجاد کرد .
دکتر آرام اظهار داشت : امروز با مدیریت مدبرانه رئیس سازمان بهزیستی کشور دردولت یازدهم ، هیچ مددجو  و معلولی در استان وجود ندارد که پشت نوبت دریافت لوازم توانبخشی و کمک  توانبخشی باشدودر واقع توزیع  این امکانات بروز شده است.

گفتنی است درادامه این مراسم معاون محترم وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور  و مسئولین کشوری و استانی از نخبگان و چهره های شاخص  تحت پوشش بهزیستی مازندران تجلیل نموده و همچنین جمعی از انجمن مراکز غیر دولتی و زنان سرپرست خانوار در پایان  این جشن به پاس زحمات و خدمات  ارزشمند معاون محترم وزیر و  رئیس سازمان بهزیستی کشور در جهت حمایت و پشتیبانی همه جانبه از جامعه  هدف بهزیستی  تجلیل کردند ./ کاظمی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image