به نقل از  ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در کارگروه مشترک تخصصی فرهنگی و اجتماعی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود:به عنوان حاکمان جامعه باید عزت نفس مردم را تقویت و امید و نشاط را به آنان هدیه دهیم، همانطور که امام راحل با اعتماد به مردم انقلاب را پیروز و جامعه را متحول کرد.
وی اضافه کرد:برای زنده نگه داشتن اعتقادها در جامعه باید عزت نفس و فکر ‘ توانستن’ در مردم تقویت شود.
وزیر کشور ادامه داد: مردم محور توسعه، امنیت پایدار و انقلاب هستند که باید برای تقویت امید، عزت نفس و اعتماد عمومی آنها به عنوان سرمایه های اجتماعی تلاش کرد.
وی با بیان اینکه رسیدن به این هدفها نیازمند اعتبار ویژه و خاص نیست گفت: در فضای اجتماعی عمومی باید آنچنان که در شان این ملت است با آنان برخورد شود.
رحمانی فضلی با اشاره به مسائل اجتماعی در کشور گفت: اگر می خواهیم جامعه از آسیب های اجتماعی مصون بماند باید در مقوله اجتماعی و فرهنگی به صورت پیش دستانه عمل کنیم.
وی افزود: سالانه ۷۰۰ هزار نفر در بخش اعتیاد درمان می شوند ولی در بهترین حالت درمان ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها پاک می مانند و مابقی دوباره آلوده می شوند.
وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها ۲۰درصد دربخش درمان اعتیاد موفق هستیم به همین دلیل باید در بحث پیشگیری به صورت جدی عمل کرد و اجازه نداد کسی معتاد شود.
رحمانی فضلی بیان کرد: برای داشتن جامعه ای سالم، پویا و بانشاط باید روی موضوع های اجتماعی فکر و برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به فعالیت شورای اجتماعی گفت: مسائل اجتماعی باید با مشارکت مردم حل شود.
رحمانی فضلی افزود: مصون ماندن، مقاوم کردن و صیانت از جامعه تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است به همین دلیل برای رسیدن به این هدف باید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت به تنهایی امکان حل همه مشکلات جامعه را ندارد باید درتعامل باهم نقش آفرینی جامعه را افزایش داد.
وزیر کشور گفت: درهمین ارتباط دولت یازدهم با رویکرد تقویت تشکلهای غیردولتی تعداد آنها را از ۴ هزار به ۸ هزار تشکل افزایش داده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه تشکل های غیردولتی در کشور هنوز به انسجام، توانمندسازی و کارایی لازم نرسیده اند به همین دلیل دولت برای توانمندسازی آنها تلاش می کند.
رحمانی فضلی با اشاره به همکاری خیران و نیکوکاران در بخش های مختلف جامعه گفت: در زمان حاضر ۸۰ درصد درمان اعتیاد در جامعه توسط مردم انجام می شود.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در استان بوشهر گفت: برای رسیدگی به این مشکلات باید در استان سند توسعه اجتماعی تهیه و ارائه شود تا با تصویب آن زمینه اجرای برنامه ها را فراهم کنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه درمان اعتیاد از اولویت های کشور است افزود: ریشه همه بزه کاریها، سرقتها، طلاق و موارد دیگر اعتیاد است که با درمان آن سایر بزه ها برطرف می شود.
وی با اشاره به اینکه شدت اعتیاد در منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر بیش از مناطق دیگر است گفت: برای حل این مشکل باید طرح ویژه اجتماعی در این منطقه تهیه شود.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود نوروز را منشا نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم به این نشاط، محبت، عشق و دوستی نیاز دارند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر میزبان مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور است باید شرایط نشاط اجتماعی در ایناستان فراهم شود.
وزیر کشور، بر تدوین برنامه های شاد و مناسب، بهبود وضع ظاهر شهر، تمیزی و آراستگی استان و با گشاده رویی برخورد کردن با میهمانان نوروزی تاکید کرد.
رحمانی فضلی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: مهمترین بخش از نشاط سیاسی در نظام جمهوری اسلامی انتخابات است.
وزیر کشور افزود: امنیت و نشاط سیاسی به عنوان ۲ مساله شاخص در ایران اسلامی است که می توان آنها را بالای دست گرفت.
وی اضافه کرد: برخلاف کشورهایی که ادعای انتخابات دارند و تنها ۲ حزب آنها با حمایت شرکتهای پولدار با درگیری و اختلاف انتخاب می شوند، درایران اسلامی براساس قانون هر کسی احساس توان کند می تواند در رقابت انتخابات شرکت کند و این بیانگر نشاط سیاسی است.
رحمانی فضلی تاکید کرد: می توان انتخابات پیش رو را به انسجام، استحکام، وحدت، نشاط سیاسی تبدیل و با انتخاب اعضای شوراها و رئیس جمهوری با رای بالا به دشمن نشان داد مردم همچنان پای کار هستند.
وی با تاکید بر دوری از دعوا، کدورت و دو دستگی یادآور شد: بعد از برگزاری انتخابات یکم خرداد باید اختلافها را کنار گذاشتن و برای پیشرفت کشور برنامه ریزی کرد.
وزیر کشور گفت: همه برای افزایش مشارکت، نشاط سیاسی، سلامت انتخابات و امنیت در جامعه باید تلاش کنند و یکم خرداد نیز شاد و امیدوار باید در عرصه پیشرفت جامعه حاضر بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image